حقایقی جالب که کمتر درباره‌ خواب شنیده

جستجوگر پیشرفته سایت





حتی اگر بی‌خوابی مشکل همیشگی شما نباشد، احتمالاً تا به حال چند باری آن را تجربه کرده‌اید. همه‌ی ما می‌دانیم که خواب کافی و خوب در شب باعث می‌شود در طول روز احساس بهتری داشته باشیم و تصمیمات بهتر و عاقلانه‌تری بگیریم؛ اما حقایقی درباره‌ی خواب هستند که شاید کمتر درباره‌ی آن‌ها شنیده باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با راه‌های غلبه بر بی‌خوابی و افزایش کیفیت خواب آشنا شویم.

علیرغم اینکه نتایج تحقیقات حکایت از آن دارد که بدن انسان برای عملکرد به بهترین شکل ممکن نیاز به ۸ ساعت خواب در طول شب دارد، اکثر افراد کمتر از این میزان می‌خوابند. خواب کمتر از ۸ ساعت خطر بروز حمله‌ی قلبی، ابتلا به دیابت نوع ۲ و سرطان را افزایش داده و طول عمر را کاهش می‌دهد. بعد از ۱۷ تا ۱۹ ساعت بی‌خوابی، فعالیت مغز انسان شبیه کسی می‌شود که الکل خون او در سطح ۰.۰۵ قرار دارد. جالب است بدانید ۶۷ درصد افراد به نوعی از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برند.

عوامل متعددی می‌توانند باعث بی‌خوابی شوند. استرس مرتبط با کار، نگرانی‌های مالی و مشکلات خانوادگی از جمله عواملی هستند که انسان را در طول شب‌ بیدار نگه می‌دارند. صرف نظر از اینکه چه عاملی موجب بی‌خوابی شما است، راهکارهای زیر می‌توانند به خواب شبانه‌ی بهتر کمک کنند.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



 

اگر افراد ناموفق و شکست خورده، فقط کارهایی را انجام دهند که افراد موفق انجام میدهند، بدون شک در مدت کوتاهی نامشان را در لیست افراد موفق ثبت خواهند کرد…

اگر نخواهیم نقش شانس را در شکست و موفقیت 0% در نظر بگیریم (درحالی که افراد موفق بزرگ تاریخ اینطور فکر میکنند!) میتوانیم کاری کنیم در بعضی از عرصه های زندگی مان شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشیم.

در واقع، کارهایی وجود دارند که اگر انجام دهیم، احتمال موفق شدن مان افزایش پیدا خواهد کرد.
این کارها کدامند و چرا مهم اند؟

ما در این ایمیل برای شما 28 کار مهم، اضطراری و آینده سازی که افراد موفق انجام میدهند تا احتمال موفق شدن در زندگی شان را افزایش دهند را برای شما گردآوری کرده ایم؛ آنها را 3 بار بخوانید و مهم ترین ها را به نظر خودتان انتخاب و (از همه مهم تر…) یادداشت کنید.

 

همیشه یادتان باشد، افراد موفق…

    1. شکست هایشان را زیر ذره بین قرار میدهند و دلیل آنرا پیدا میکنند و آنرا در یادشان ثبت میکنند.
      تا مجددا این آزمایش منتهی به شکست را در آزمایشگاه زندگی انجام ندهند...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


پرواز یکی از کار‌های هیجان‌انگیزی است که برخی عاشق آن هستند و برخی نیز از آن می‌ترسند. با وجود اینکه فکر می‌کنیم اطلاعات زیادی نبست به شیوه پرواز هواپیما‌ها و شرایط مختلف آن‌ها داریم، اما گوش دادن به حرف‌های یک خلبان در این خصوص می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. برخی بر این باور هستند که پرواز در صبح آرامش بیشتری دارد و گاهی خلبانان به دلایل امنیتی هواپیما را به شکلی که تکان‌های زیادی در آن احساس شود روی زمین فرود می‌آورند.

البته پی بردن به این که خلبانان در طول پرواز می‌خوابند و هر هواپیما در هر سال یکبار با رعد و برق برخورد می‌کند، اطلاعات هیجان‌انگیزی هستند؛ همراه ما باشید تا با اطلاعاتی که خلبانان هرگز به مسافران خود نمی‌گویند، آشنا شویم.

گاهی‌اوقات هواپیماها دچار ایراد می‌شوند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همه افراد امیدوار هستند که هیچ هواپیمایی دارای ایراد نباشد و این موضوع زمانی که خودشان داخل هواپیما هستید، قوت می‌گیرد. اما در این بین گاهی‌اوقات شاهد سقوط برخی هواپیما‌ها نیز هستیم. قطع برق کابین خلبان، عدم عملکرد درست باتری و ارایه نیمی از توانایی موتور‌ها برخی مشکلاتی هستند که ممکن است در طول پرواز رخ دهند. در اغلب موارد این مشکلات پیش از پرواز برطرف می‌شوند و لازم نیست در طول پرواز نگران چنین موضوع‌هایی باشید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پرتقال سرشار از ویتامین سی، ویتامین آ، ب، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، فیبر قابل‌حل در آب و غیره است. بیشتر افراد پس از خوردن پرتقال، پوست آن را دور می‌ریزند؛ اما جالب است بدانید پوست پرتقال نیز مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی و غیره دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردهای شگفت‌انگیز پوست پرتقال آشنا شوید.

1. رنگ پوست را سفید کنید
لک‌ها و نقاط تیره روی پوست را می‌توان با پوست پرتقال از بین برد. پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده طبیعی عمل می‌کند.
۲ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با کمی ماست و ۱ قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید.
این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید.
..

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



 
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خدا نکند آدم سرما بخورد و واشر دماغش شل شود و یا این که برعکس دماغش کیپ شود و راه نفس اش بسته شود! اگر این اتفاق بیفتد دماغ نه موقعیت اجتماعی می شناسد و نه دلش به حال دستمال هایی که خیس می شوند می سوزد! در واقع بی وقفه آبریزش دارد و انرژی و حوصله فرد را به صفر می رساند.

در نتیجه اعصاب برای فردی که دچار آبریزش بینی شده است و چه بسا برای اطرافیانش باقی نمی ماند. البته این مشکل صرفاً به آبریزش ختم نمی شود و مشکلات دیگری مانند قرمز شدن بینی و حتی خشک شدن پوست و ترک برداشتن گوشه های آن را نیز در پی دارد. مقابله با آبریزش بینی و بینی ای که کیپ شده است کار سختی نیست اما به همین سادگی ها نیز قابل حل نیست. با این حال می توان به چند ماده غذایی اعتماد کرد تا رفع این مشکل را سرعت بیشتری بدهد. با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص 7 ماده غذایی مقابله کننده با مشکلات بینی آشنا شوید.

:: عسل برای مقابله با گلودرد و سرماخوردگی

زمانی که بینی می گیرد مازاد موکوس آن به سمت گلو سرازیر می شود. عسل باعث کاهش و تسکین گلودرد می شود و به حل مشکل آبریزش نیز کمک می کند. در واقع عسل درمانی برای رفع مشکلات و بیماری های رایج فصل سرماست.

برای این کار یک قاشق چایخوری عسل را داخل یک فنجان دمنوش (هر دمنوشی که دوست دارید) ریخته و میل کنید. از آبنبات های عسلی استفاده کنید. به کمک آب جوش، عسل و کمی لیموترش شربت سینه تهیه و میل کنید.

:: غذاهای تند برای مقابله با بینی آب چکان

ادویه ها و پیاز باعث خشک شدن آب بینی می شود و از آبریزش مجدد آن پیشگیری می کنند. پیاز یک ماده غذایی ضدعفونی کننده است که از بروز بیماری های زمستانی جلوگیری می کند. فلفل نیز برای روان شدن سینوس های مسدود شده مفید است. بهتر است بعد از مصرف غذاهای تند آب زیادی بنوشید. این کار به رفع آبریزش بینی کمک زیادی می کند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


شما وارد رستورانی لوکس می شوید و منتظر می مانید تا میز خود را رزرو کنید اما میزبان توجهی به شما نمی کند و همانطور که پشت اش به شما است، با موبایل خود بازی می کند. او با پیراهن چروکی که به تن دارد آدامس می جود و حتی به صدای زنگ تلفن هم توجهی نشان نمی دهد.

 
10 عادت اشتباه در اولین ملاقات
 


 
اگر برای اولین بار است که به این رستوران آمده اید، عکس العمل شما نسبت به این رفتارها چیست؟ مطمئنا تاثیری که این مکان بر شما گذاشته است، منفی است، حتی پیش از آن که کلامی میان شما و صاحب رستوران و گارسن ها رد و بدل شود.

 
ما در اینجا مواردی را که در وهله اول بیشترین تاثیر منفی را بر طرف مقابل، حتی بدون رد و بدل کلامی، می گذارد، به شما معرفی می کنیم.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 

بسیاری از ما، برای پولدار شدن به دنبال فرمول‌های سری و پیچیده می‌گردیم درحالیکه بسیاری از ثروتمندان موفق جهان، بدون توجه به این فرمول‌های پر رمز و راز، با تلاش خودشان و از راه‌های ساده به این موفقیت دست یافته‌اند.قصد داریم اندکی عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم و ببینیم بعضی از موفق‌ترین ثروتمندان جهان واقعا چگونه فکر می‌کنند و به اعتقاد آنها، شما برای ثروتمند شدن به چه چیز نیاز دارید تا صفرهای بیشتری را جلوی رقم حساب بانکی خود اضافه کنید؟

چگونه پولدار شویم؟ این سوالی است که خیلی‌ها هر روز از خود می‌پرسند؛ برخی از ثروتمندان مشهور ثروتمندزاده هستند و برخی نیز به واسطه خوش‌شانسی پولدار شده‌اند. بسیای دیگر نیز از مزایایی بهره‌مند بوده‌اند که خیلی از ما از آنها محروم بوده‌ایم. اما اگر از ثروتمندانی که با پشتکار خودشان پولدار شده‌اند، رمز موفقیتشان را بپرسید، قطعا به شما خواهند گفت که آنها الزاما از سایر مردم باهوش‌تر نیستند و هیچ‌وقت هم متکی به فرمول‌های پیچیده و فوق محرمانه پولدار شدن که ما از آنها بی‌ اطلاع هستیم، نبوده‌اند. آنها در عوض، موفقیت خود را با تلفیقی از عشق و پشتکار فراوان به علاوه دُز بی‌خطری از لجاجت و سرسختی تضمین کرده‌اند.

در این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، قصد داریم اندکی عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم و ببینیم بعضی از موفق‌ترین ثروتمندان جهان واقعا چگونه فکر می‌کنند و به اعتقاد آنها، شما برای ثروتمند شدن به چه چیز نیاز دارید تا صفرهای بیشتری را جلوی رقم حساب بانکی خود اضافه کنید؟

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بطورکلی دو راهکار برای پیشرفت مالی وجود دارد. اولین مورد، کسب درآمد بیشتر است که واضح‌ترین روش می‌باشد. دومین راهکار هم کاهش مخارج است. در بین این دو مورد، ذخیره و پس انداز پول از ارزش بیشتری برخوردار است. با اینکه مطمئنیم قبلا این موضوع را زیاد شنیده‌اید، ولی شرط می‌بندیم که آن را بطور منسجم امتحان نکرده‌اید. اما وقتی به فهرست زیر نگاهی می‌اندازید به این فکر کنید که با یک حساب سرانگشتی در طول سال چقدر می‌توانید نقدینگی تان را ذخیره کنید.

پس قبل از اینکه پولتان را بیدرنگ خرج کنید، از ۹ روش ساده‌ ذیل برای کاهش مخارج خود استفاده کنید:

1. از پول نقد استفاده کنید
به اثبات رسیده که با استفاده از پول نقد بجای کارت بانکی، افراد پول کمتری خرج می‌کنند. یعنی بطور میانگین افراد با پول نقد ۱۸% کمتر نسبت به کارت‌های بانکی پول خرج می‌کنند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


اگر دوست دارید گوشت هنگام پختن نرم و خوشمزه شود تکه ای پوست موز در قابلمه بریزید. تعجب نکنید! این یکی از کاربردهای پوست موز است.

موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه و مغذی است که طبیعت به ما ارزانی داشت. این میوه شیرین و سیر کننده است که طرفداران زیادی دارد. همه ما هنگام خوردن موز پوست آن را مانند اکثر میوه ها دور می اندازیم اما جالب است بدانید که این قسمت دور ریختنی حاوی ریز مغذی های ارزشمندی است!
 
انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در پوست موز وجود دارد که می تواند برای سلامتی و زیبایی مفید باشد و کاربردهای مختلفی برای نظافت و امور منزل نیز دارد.


درمان نیش حشرات 

حشرات در اماکن مختلف به خصوص نواحی گرم زندگی می کنند. یک ترفند ساده برای کاهش التهاب و تورم جای نیش حشرات، کشیدن قسمت داخلی پوست موز روی قسمت آسیب دیده است. تا به حال هیچ تحقیق علمی این مسئله را ثابت نکرده است اما تجربه افراد مختلف این کاربرد عالی را تایید می کند.


کفش های براق

اگر براق کننده کفش در اختیار ندارید نگران نشوید! تکه ای پوست موز را روی کفش خود بمالید و درخشندگی آن را ببینید. سپس با پارچه ای تمیز روی کفش را تمیز کنید. 
براق کننده های کفش حاوی پتاسیم است و باید دانست که پوست موز منبع بسیر غنی از این ماده معدنی محسوب می شود. 


دندان های سفید

پتاسیم موجود در پوست موز می تواند لکه های زرد رنگ روی دندان ها را کاهش دهد. برای این منظور، یک موز رسیده را انتخاب کرده و با قسمت درونی پوست روی دندان ها را ماساژ دهید. سپس دندان ها را مانند همیشه بشویید. این درمان را هر روز تکرار کنید تا نتیجه بهتری به دست آید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



گله و شکایت.

هر چه بیشتر شکایت کنیم ضعیف‌تر می‌شویم. در واقع، با شکایت کردن قدرت درونی که می‌توانستیم از آن برای موفقیت استفاده کنیم را نادیده می‌گیریم و فکر می‌کنیم کنترل اوضاع را از دست داده‌ایم. وقتی شکایت می‌کنید شکست در چند قدمی شما می‌ایستد و برای شما دست تکان می‌دهد. هر چقدر بیشتر از شرایط خود شکایت کنید دیرتر از دست شکست‌ها و موانعی که در مسیر کسب موفقیت و ثروت بر سر راهتان قرار می‌گیرد خلاص خواهید شد. هر وقت این کلمات منفی را به زبان می‌آورید خاطرات منفی گذشته را دوباره زنده می کنید-خاطرات بیهوده‌ای که بهتر است به دست فراموشی سپرده شوند. ارل نایتینگل به عنوان یکی از پیشگامان توسعه انسانی در این زمینه جمله‌ی زیبایی دارد که بهتر است برای همیشه به خاطر بسپارید:

ارل نایتینگل می‌گوید: «ما همانی می‌شویم که تمام روز به آن می‌اندیشیم.»

گله و شکایت نشان‌دهنده‌ی ضعف شماست. شاید چون با گله و شکایت می‌توانید خودتان را از شر استرس و اضطراب خلاص کنید فکر می‌کنید شکایت کردن کار خوبی است و به موفقیت شما کمک می‌کند اما بهتر است منطقی باشید و بدانید که گلایه و شکایت از اوضاع و شرایطی که در آن گرفتار هستید هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند. بگذارید از شما سؤالی بپرسم: تا حالا چند بار دیده‌اید که یک فرد موفق در کنار دوستانش بنشیند و از ناعادلانه بودن زندگی شکایت کند؟ احتمالاً هرگز با چنین صحنه‌ای روبرو نشده‌اید؛ اما مطمئنم بارها در کنار افراد موفق بوده‌اید و از میزان اطمینان و اعتماد به نفس آن‌ها تعجب کرده‌اید. در ادامه ۵ کاری که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند را با یکدیگر مرور خواهیم کرد؛ بعد از مطالعه‌ی این مقاله متوجه خواهید شد که چرا گله و شکایت شانس موفقیت شما را نابود می‌کند. علاوه بر این، تعدادی راه‌حل هم به شما کاربران عزیز پیشنهاد خواهم داد، پس با دقت و تمرکز کامل ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید:

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 8
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 4
    باردید دیروز باردید دیروز : 53
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 123
    بازدید ماه بازدید ماه : 57
    بازدید سال بازدید سال : 1319
    بازدید کلی بازدید کلی : 244955

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 13.58.247.31
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی