۱۰ راز حل نشده از مغز انسان

جستجوگر پیشرفته سایت





در شناختی که از بدن انسان به دست آورده‌ایم، اکثر آنچه هنوز قادر به درک آن نیستیم به مغز ما باز می‌گردد. سؤالات زیادی از مرگ و زندگی، آگاهی و خواب و احساس وجود دارد که هنوز جوابی برایشان یافت نشده است.
 
۱۰ – هوشیاری
۱۰ راز حل نشده از مغز انسان
هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید و با صدای پرندگان و پرتوی نور خورشید متوجه صبح و شروع روزی جدید می‌شوید، و با حسی از تازگی برنامه‌ی روزانه‌ی خود را شروع می‌کنید، در‌ واقع شما نسبت به اطراف خود آگاه شده‌اید. پدیدار شدن آگاهی در مغز یکی از پیچیده‌ترین موضوعاتی است که دانشمندان علوم اعصاب و مغز را درگیر خود کرده است. اینکه چه فرآیندهایی در مغز منجر به آگاهی و درک از اطراف می‌شود لیست بلندی از سؤالات را در برابر دانشمندان قرار داده است.
 
۹ – سرمازیستی
۱۰ راز حل نشده از مغز انسان
شاید زندگی ابدی ممکن نباشد اما فرآیندی به نام سرمازیستی ممکن است قادر به بخشیدن جانی دوباره به مردگان باشد. با اختصاص هزینه‌ای مراکز سرما زیستی مانند بنیاد افزایش زندگی Alcor در آریزونا اجساد را در مخازنی از نیتروژن مایع در سرمای ۱۹۵ درجه‌ی سانتیگراد نگهداری می‌کنند، به این امید که در آینده علم به جایی برسد که زندگی به این بدن‌ها باز گردانده شود و شاید بیماری‌های لاعلاج آن‌ها نیز درمان شود. جسد افسانه‌ی بیسبال تد ویلیامز در این مرکز نگه داری می‌شود، او را به صورت معکوس و ایستاده روی سر در محفظه‌ی نیتروژن مایع قرار داده‌اند تا اگر نشتی در مخزن به وجود آمد مغز تا آخرین مرحله در مایع سرد باقی بماند. تاکنون هیچ فردی از سرمازیستی احیا نشده است زیرا تکنولوژی لازم برای این کار وجود ندارد. اگر ذوب یخ‌ها در دمایی غیر مناسب انجام شود سلول‌های بدن مانند تکه‌های یخ خرد خواهند شد. آیا می‌توان مغز انسان را برای زمان طولانی خاموش نگه داشت؟ آیا روشی وجود دارد که بتوان جلوی فساد مغز پس از مرگ را گرفت و پالس‌های الکتریکی را به مغز خاموش شده باز گرداند؟
 
۸ – مرگ...                                     به ادامه مطلب بروید:

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


تویوتا   RAV4

هدف تویوتا از معرفی نسل جدید RAV4، پر کردن خلا موجود میان محصولات شهری خود بوده است. این خودرو کوچک ترین شاسی‌بلند تویوتا لقب گرفته است و در بازارهای جهانی، در چهار تیپ EX ، EXR ، GXR و VXR عرضه می‌شود.  مدل ۲۰۱۴ RAV4، نسل چهارم این کراس‌اوور محبوب تویوتا به شمار می‌رود و با کد اتاق XA40 شناخته می‌شود.

در نمای ظاهری، RAV4 چهره تند و تیز یک خودروی اصیل ژاپنی را به نمایش می‌گذارد و زرق و برق کراس اوورهای کره‌ای را ندارد. طراحی ساده و جاافتاده RAV4، ماندگاری بیشتری را برایش به ارمغان آورده است، تا پس از گذشت چند سال، از مد افتاده و کسل کننده نشود. از سوی دیگر ارتفاع بیشتر نسبت به توسان و اسپورتیج در کنار بدنه عضلانی، باعث شده تا ظاهر RAV4 بیشتر شبیه به یک شاسی‌بلند بیابانی باشد تا یک کراس‌اوور شهری.

 

S A L I J O O N
 


با باز شدن درب‌ها و قرار گرفتن داخل کابین RAV4، با فضایی زیبا، ساده و هماهنگ روبه‌رو خواهید شد. طراحی کابین از سبک جدید تویوتا در طراحی کابین سایر خودروهایش پیروی می‌کند و کاملا ارگونومیک و چشم‌نواز است. در نمونه‌های فول آپشن صندلی‌ها و فرمان با چرم مصنوعی دو رنگ پوشانده شده‌اند تا زیبایی این قسمت دو چندان شود. هم‌چنین فرم طراحی صفحه کیلومتر شمار و کنسول جلو نیز در نوع خود خاص و زیباست. یکی از مهم‌ترین برتری‌های RAV4 نسبت به رقبای کره ای، فضای جادار و راحت کابین است. در صندلی‌های جلو و عقب این خودرو مشکلی از نظر فضای سر و پا احساس نمی‌شود، این در حالی است که فضای ردیف عقب محدود در اسپورتیج و توسان، سرنشنیان قد بلند را آزار می‌دهد.

کیفیت متریال استفاده شده داخل کابین در سطح مطلوبی قرار دارد و هم‌چون سایر محصولات تویوتا، به دوام بالا و استهلاک پایین قطعات توجه ویژه‌ای شده است. RAV4 جدید اما هم‌چون سایر محصولات تویوتا، از فهرست امکانات محدودتر نسبت به رقبا رنج می‌برد و از نظر کمی، خریدار را از پرداخت مبلغ  حدود 200 میلیونی نا امید می‌کند. به طور مثال از سقف پانوراما و یا تنظیمات برقی صندلی‌ها و سیستم گرمکن صندلی‌ها درمدل پایه این خودرو خبری نیست.

RAV4 جدید از یک پیشرانه ۴ سیلندر 5/2 لیتری  VVTI برخوردار است که قادر است ۱۷۷ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. که از این نظر با حجم موتور بیشتر نسبت به توسان و اسپرتیج، از نظر قدرت تولیدی با آنها در یک رده قرار می‌گیرد. سواری RAV4 بسیار نرم تر از سایر کراس‌اوورهای شهری است.

 

S A L I J O O N
 


سیستم کنترل گشتاور پویا، گشتاور تولید شده را میان چرخ‌های جلو و عقب را مدیریت می‌کند و تعادل مناسبی را برای RAV4 به ارمغان می‌آورد. 2 حالت رانندگی اسپرت و ECO برای رانندگی قابل انتخاب است. که در حالت اسپرت دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض شده و نیاز به گاز دادن اضافی نیست. RAV4 به سیستم فرمان پذیری الکترونیکی DRIVE  ACTIVE و سامانه  EPS مجهز شده است و از نظر دقت فرمان در رتبه بالایی قرار می‌گیرد. هم‌چنین اگر هوس کردید با RAV4 به تپه نوردی و آفرود بروید، سامانه‌های بالا رفتن از تپه Hill  Start و پایین آمدن از تپه Hill Down Assist به کنترل بیشتر خودرو کمک شایانی می‌کنند.  جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک نیز از دقت مناسبی برخوردار است و کاملا با پیشرانه هماهنگ است.

رقبای داخلی و خارجی

  .....در ادامه مطلبKia Sorento

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


وقتی صحبت از کشتار و قتل و آزار و شکنجهء حیات وحش مطرح باشد ، Rebecca Francis به راستی حرفی برای گفتن دارد! Rebecca یک زن است، همچون تمام زن های دیگر . اما او متفاوت است. چون قلب او از جنس سنگ است. شاید کمتر کسی با دیدن ظاهر متین و آرام و لبخند او بتواند به درون کریه او پی ببرد . اما واقعیت این است. بزرگترین افتخار Rebecca در زندگی اش این است که تغریبا هر حیوانی را که نام ببرید توسط او به قتل رسیده! او یک شکارچی است.

از دشت های آریزونا تا جنگل های انبوه آمازون ، از قطب جنوب تا صحرای کالاهاری در قلب افریقا ، Rebecca به همه جا سفر می کند و حیوانات را می کشد! او مشهورترین شکارچی زن در سراسر دنیاست. شهرت او وقتی ده برابر شد که توانست در یک مسابقهء تلوزیونی شکار، از تمام رقیبان مرد خود پیشی بگیرد و با به قتل رساندن چندین بز وحشی ، خرس سیاه و شیر عنوان برندهء این مسابقه “Extreme Hunter” را از آن خود کند !

کسانیکه وارد منزل او شده اند می گوید بر روی دیوار اتاق نشیمن Rebecca سرهای انواع گوناگون حیوانات به قتل رسیده توسط او موجودند و صحنه ای وحشت آور را خلق می کنند. از خرس قطبی گرفته تا کروکدیل و گوریل و پلنگ.

ویدئوهای مختلف از شکار گونه های مختلف جانوری توسط Rebecca موجودند، مثلا ویدئویی که طی آن Rebecca سنجابی را با کمان بلند هدف قرار میدهند و به قتل می رساند.

او می گوید :” شکار تمام زندگی من است. اگر روزی به شکار نروم خواهم مرد. من در زمان شکار روحیهء خوبی دارم و احساس سرزندگی می کنم.”

Rebecca از پایه گذاران بزرگترین وبسایت تبلیغ برای شکار (huntonly.com) می باشد. او در سطح جهان چند مدرسهء آموزش شکار تاسیس کرده و می گوید از ثروت خود برای ترویج فرهنگ شکار استفاده خواهد کرد.


 

پاره ای از شاهکارهای Rebecca Francis


 

 

به ادامه مطلب بروید:

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


همانطور که شاهد هستید علیرضا خان حقیقی به طور فشرده در حال گذراندن تمرینات حرفه ای برای رسیدن به آمادگی در تیم ملی است. به گفته خبرنگاران پرتغالی تمرینات علیرضا بر روی ضربات پنالتی تمرکز خاصی داشته است، به این ترتیب که صاحب کافی شاپ بشقاب ها را پرتاب می‌کند و علیرضا با شیرجه هایی خیره کننده آن ها را از آن خود می‌کند و مانع افتادنشان در دریا می‌شود!

 

salijopon.us

 

دورهمی نرگس محمدی و بهاره افشاری به صرف عصرانهِ بهاری، باعث خلق چندین سلفی در شبکه های اجتماعی شده بود. البته انتظار ما خیلی بیشتر از این ها بود. دوستان کم کاری کردند!
 





salijopon.us
 

برای تماشای بقیه تصاویر با کیفیت بالا به ادامه مطلب بروید:

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2
    باردید دیروز باردید دیروز : 53
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 121
    بازدید ماه بازدید ماه : 55
    بازدید سال بازدید سال : 1317
    بازدید کلی بازدید کلی : 244953

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.119.172.146
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی