آب هست... بریز بپاش خیالت تخت! (طنـــز)

جستجوگر پیشرفته سایت






بحران کم آبی و خشکسالی همواره گریبانگیر هموطنانمان هست بطوریکه سال به سال خصوصا در فصل های گرم، شاهد حاد شدن این مسئله هم می شویم. البته به هر شکل ممکن باید به صرفه جویی توجه داشته باشیم، اما بقول مجید مرسلی، طنزپرداز کشورمان وقتی تبلیغات و توصیه‌های مكرر برای صرفه جویی در مصرف آب جواب نمی‌دهد، باید که شیوه سخن را اینگونه عوض کرد!


هر چه داری در توان اسراف كن
بی توقف بی امان اسراف كن

گر چه می‌گویند كم آبی شده
تو ولی در این میان اسراف كن

وقت استحمام، صبح و عصر و شام
بی محابا توی وان اسراف كن

خودروی خود را بشو با آب شیر
همچو یک شیر ژیان اسراف كن

وقت شادی با دف و با هلهله
در عزا مویه كنان اسراف كن

ظرف‌ها را هی بشو با شیر باز
مثل یك جوی روان اسراف كن

پول آن را می‌دهی از جیب خویش
هست ارزان یا گران اسراف كن

سفره ها خالیست در زیر زمین

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


جمشید هاشم‌پور، خسرو شکیبایی، ابوالفضل پورعرب، امیر جعفری، اکبر عبدی، امین حیایی، حسام نواب صفوی، فرامرز قریبیان، پژمان بازغی و پرویز پرستویی از جمله بازیگران سینمای ایران هستند که در نقش اسیر و یا آزاده از اسارت دشمن بعثی در آثار سینمایی حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش جام نیوز، با گذشت 25 سال از ورود آزادگان به ایران، سینمای ایران با ساخت آثاری در حد بضاعتش به این موضوع پرداخته است و بازیگرانی نیز در قالب این کارکترها به ایفای نقش پرداخته‌اند که در میان آنها زنده‌یاد خسرو شکیبایی ("کیمیا" و"دست‌های خالی")، جمشید هاشم پور ("پرواز از اردوگاه" و "رنجر") و ابوالفضل پورعرب ("قاصدک"، "مردی شبیه باران") در دو فیلم ایفاگر نقش اسیر بوده‌اند.

"کیمیا" ساخته‌ احمدرضا درویش در سال 1374 از جمله آثاری است که به تبعات اسارت رزمندگان ایرانی و اتفاقاتی که در زندگی آن‌ها پیش می‌آید، می‌پردازد. در آغاز جنگ تحمیلی همسر رضا (که یک معلم در آبادان است) باردار است و باید مورد عمل جراحی قرار گیرد. رضا (خسرو شکیبایی) او را به بیمارستان می‌رساند و خود به اسارت قوای دشمن درمی‌آید. همسر رضا حین عمل جراحی می‌میرد و یک جراح با بازی بیتا فرهی فرزند رضا را نجات می‌دهد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
خسرو شکیبایی در صحنه ای از فیلم کیمیا

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


کیک های تولد با موضوعات و طرح های مختلفی تهیه می شوند. اما وقتی فردی که کیک برای او تهیه می شود، دانشمند یا علاقه مند به مباحث علمی باشد، موضوعات علمی می توانند طرح های منحصربه فردی برای تزیین کیک دربرداشته باشند.

آنچه در ادامه می آید مجموعه ای از کیک است که با طرح های علمی ساخته شده اند؛ در این تصاویر می توان دید که از دایناسور و کره زمین گرفته تا گلبول های قرمز خون می توانند طرحی برای تزیین کیک تولد باشند.
 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


عکس های مردمی از زندگی جاری ایرانی ها ؛ توقف و ثبت لحظه ای از زندگی در مسیر کار و خانه و ... تماشای این لحظات نه حتما خاص، زیبا و دلچسب است

 

روزنه آنلاین

چوپانى در حال چراندن گله‌ای گاو در روستای فرنگ ، گلستان


 گروه سرگرمی روزنه

مردى در حال فروش میوه در خیابان. تهران،

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


آیا میدانید که ... مروارید درون سرکه ذوب می‌شود. 

آیا میدانید که ... یک قطره آب دارای ۱۰۰ میلیارد اتم است. 

آیا میدانید که ... تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند شتر است. 

آیا میدانید که ... گل آفتابگردان تنها یک شاخه گل نیست بلکه تمام سطح قهوه ای و گلبرگ های زرد آن مجموعه ای از 1000 تا 2000 گل است که کنار هم قرار گرفته اند. 

آیا میدانید که ... روباه همه چیز را خاکستری می‌بیند. 

آیا میدانید که ... ۸۰٪ موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند. 

آیا میدانید که ... دارکوب‌ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

آیا میدانید که ... تعداد میکرو ارگانیسم‌های موجود در یک قاشق خاک از تعداد آدم‌های روی زمین بیشتر است. 

آیا میدانید که ... خرگوش و طوطی تنها حیواناتی‌اند که می‌توانند بدون برگشتن به عقب پشت سر خود را ببینند.

آیا میدانید که ... یک موش کور ۱۴ سانتی می‌تواند در یک شب تونلی به طول ۹۱/۴ متر حفر کند...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نشریه گاردین در گزارشی شگفت انگیز لیستی از دانشمندان جهان را که به دلایل مختلف آزمایشهای ترسناک یا دردآوری را بر روی خود اجرا کرده بودند، منتشر کرده و از آنها به عنوان شجاع ترین و جان سخت‌ترین دانشمندان جهان یاد کرده است. 

در نوامبر سال 1908، "هنری هد" از پزشکان بیمارستان لندن مقاله علمی را با عنوان "تجربه ای انسانی در زمینه عصبها" در نشریه Brain منتشر کرد و در آن احساسی را که در زمان قطع شدن عصبهای پیرامونی در انسان به وجود می آید را تشریح کرد؛ نکته درد آور در این مقاله این است که وی برای جمع آوری اطلاعات، دست خود را جراحی کرده بود. 

در دنیای علم، داستانهای مشابه زیادی وجود دارند و تنها افرادی که به خاطر کمبود داوطلب یا گزینه جایگزین خود را موضوع آزمایش هایشان قرار داده اند قهرمان این داستانها نیستند، زیرا موارد بسیاری وجود دارند که با وجود در اختیار داشتن گزینه های متعدد، افراد برای نمایش قدرت، خود را در معرض آزمایشهای علمی وحشتناکی قرار داده اند. 

نشریه گاردین در حال جمع آوری لیستی کامل از مقاوم ترین و شجاع ترین و گاه جان سخت ترین دانشمندان زن و مرد را منتشر کرده است. در این لیست نمونه هایی از دانشمندان متهور، قدرتمند و الهام بخش دیده می شوند اما در برخی از مواقع، آزمایشهای انجام شده پا را از مرز منطق و عقل فراتر گذاشته اند. 

هنری هد: پزشک بیمارستان لندن که بازوی خود را به منظور کشف تغییر احساس در زمان قطع شدن اعصاب پیرامونی و رها کردن آنها برای بهبود پیدا کردن، بازوی خود را تحت عمل جراحی قرار داد.

گودرون فلوژر: خانم کوهنورد اطریشی که به منظور مطالعه بر روی گرگها همواره در تعقیب و ردیابی آنها بود. طی یکی از سفرها وی در حالی دیده شده بود که در نزدیکی گله ای از گرگها، برای نزدیک تر آوردن آنها بر روی زمین دراز کشیده بود و خود را طعمه قرار داده بود. 

الیزی ویدوسون: بیوشیمیدان کالج امپریال لندن به همراه همکارش "رابرت مک کین" به منظور بررسی آثار محدود کردن کالری بر روی سلامت بدن، رژیم غذایی شدیدی را برای مدتی طولانی بر روی خود اجرا کرد. وی از نتیجه مطالعات خود توصیه های حیاتی را برای کمک به افرادی که در کمپهای نازی برای مدتی طولانی در گرسنگی شدید قرار داشته و دچار سو تغذیه شده بودند، به دولت بریتانیا عرضه کرد. 

مایک استرود: دانشمند بریتانیایی در بیمارستان عمومی ساوت هامپتون که در زمینه مقاومت انسان و محیطهای دشوار تخصص دارد. وی در چندین سفر اکتشافی قطبی حضور داشته که طی یکی از این سفرها عمل نمونه برداری از بافت ماهیچه پای خود را بدون استفاده از مواد بی حس کننده انجام داد. 

لئونید روگوزوف...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


امروز چه غذایی دل تان می خواهد؟ پاسخ این سوال مشخص می کند بدن شما به چه چیزی نیاز دارد. امروز هوس چه کرده اید؟ دل تان کباب کوبیده می خواهد یا سوفله سبزیجات؟ برای تان عجیب است که بعد از مدت ها هوس کرده اید یک بسته کامل چیپس نمکی بخورید؟ اصلا می دانید که سر و کله این هوس ها از کجا پیدا می شود؟ ما به شما می گوییم که چرا گاهی به شکل غیرقابل کنترلی دل تان یک غذا یا خوراکی خاص می خواهد.

از نظر متخصصان، کمبود برخی از مواد معدنی، اسیدآمینه ها یا ویتامین ها و پروتئین ها می تواند هوس خوردن ماده ای خاص را در شما ایجاد کند. پس تصور نکنید که میل تان به خوردن چنین خوراکی هایی گذرا و بی ضرر است بلکه این هوس را به عنوان یک زنگ خطر جدی بگیرید و سعی کنید کمبودی که بدن تان را به این حال انداخته با تغذیه مناسب برطرف کنید.


هوس نمک کرده اید؟
بدن تان سدیم کم دارد

هرچقدر هم که به نمک دوست ها بگویید، باز هم نمکدان را از کنار لیوان آب شان بر نمی دارند. درست است که شکل گرفتن ذائقه غذایی به شما اجازه نمی دهد که کمتر از میزان خاصی نمک بخورید اما از نظر متخصص هوس غذا یا خوراکی شور کردن هم می تواند نشانه یک کمبود در بدن تان باشد.

ولع مصرف غذاهای شور نشانه این است که سطح سدیم در بدن بیش از اندازه کم است و گفته می شود که احساس عطش بیش از اندازه بعد از انجام حرکات ورزشی یا در زمانی که بیمار هستید، به همین دلیل ایجاد می شود. سدیم یک ماده معدنی مهم است که به حفظ تعادل آب در بدن و تنظیم فشار خون کمک می کند و اگر سطح آن در بدن تان پایین باشد، احتمالا میل شدیدی به خوردن پفک یا پاپ کورن شور پیدا می کنید و هیچ وقت نمی توانید یک بشقاب برنج کم نمک را قورت دهید.

برای حل مشکل چه بخوریم؟ کرفس و هویج.

زبان بدن تان را بفهمید...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


پس از گذشت چهار سال از زلزله آذربایجان شرقی، برخی از مردم مناطق ورزقان، هریس و اهر همچنان در کانکس یا در شرایط غیر استاندارد زندگی میکنند و امکانات اولیه سکونت در این مناطق هنوز هم فراهم نشده است.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


اولین اتومبیل وارد شده به ایران یک رنو مدل ۱۹۰۰ بود. تصویر اولین اتوبوس با لاستیک توپر در ایران، اولین اتومبیل ارتش ایران و سایر اولین‌ها در ایران در زمینه اتومبیل را در این ایمیل تصویری ببینید.


تنها تصویر باقی‌مانده از اولین اتومبیلی که وارد ایران شد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این رنو مدل ۱۹۰۰ اولین تجربه ایرانیان با پدیده‌ای به نام اتومبیل است. مظفرالدین‌شاه در صندلی عقب نشسته است. عوامل حکومتی و ملیجک و سایرین پیاده یا با اسب اتومبیل را احاطه کرده‌اند. موسیو وارنه راننده فرانسوی هم پشت فرمان نشسته است. آرم سلطنتی هم روی در این اتومبیل حک شده است. مظفرالدین‌شاه در اولین سفر خود به اروپا، دو دستگاه از این اتومبیل را خرید که تنها یکی از آن‌ها سالم به ایران رسید.
 


نیروهای موتوریزه انگلیسی با تعدادی از اتومبیل‌های اولیه خود در شرق ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سال‌ها طول کشید تا پس از ورود اولین اتومبیل به ایران، اتومبیل‌های دیگری وارد ایران شوند. با شروع جنگ جهانی اول، چنان تعداد اتومبیل‌های شخصی و ارتشی در ایران زیاد شد که به تدوین اولین آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در ایران انجامید...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 40
    باردید دیروز باردید دیروز : 53
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 159
    بازدید ماه بازدید ماه : 93
    بازدید سال بازدید سال : 1355
    بازدید کلی بازدید کلی : 244991

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 3.16.147.124
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی