سفر به بلندترین آبشار ایران

جستجوگر پیشرفته سایت





آبشار پیران در نزدیکی روستای شالان و 9 کیلومتری سرپلذهاب در استان کرمانشاه واقع است.

این آبشار که ارتفاع آن حدود صد متر است، از فراز صخره ای بسیار عظیم به پایین سرازیر می‌شود. در نزدیکی آبشار پیران، ویرانه‌های قصر یزدگرد قرار دارد که قدمت آن به دوران ساسانی می‏‌رسد.از جمله جاذبه های این آبشار، فرود کوهنوردان از بالای سخره و ارتفاعات آبشار به پایین است. به طوری که هر سال تعداد زیادی کوهنورد به منطقه زیبا سفر می‌کنند.برای رفتن به آبشار پیران باید از سرپل‌ذهاب حدود 9 کیلومتر به سمت روستای شالان رفت و با حدود یک ربع پیاده‌روی به منطقه زیبایی که آبشار در آن واقع شده می‌رسیم.
 

برای دیدن این آبشار از دو مسیر میتوان استفاده نمود. مسیری که به پای آبشار منتهی میگردد از شمال شهر سر پل ذهاب به سمت روستای پیران رفته و با دور زدن این روستا به پارکینگی در شرق آن ختم میشود. از این نقطه تا پای آبشار هم مسافتی در حدود ۱۵۰۰ متر را باید با پای پیاده طی کرد که در حال حاضر حدود دو سوم از آن به صورت سنگفرش مناسبی بهسازی شده است.
مسیر دیگر از منطقه ریجاب گذشته و در کنار روستای ژالگه به بالای صخره های مشرف بر آبشار ختم میشود. موقعیت مکانی این نقطه به گونه ایست که منظره و نمایی بسیار زیبا از آبشار را از روبروی آن به نمایش می گذارد…

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


مرکز نگهداری از حیونات "وفا" پناهگاهی غیر دولتی است که در حال حاضر نزدیک به 700 سگ بی پناه در آنجا زندگی می کنند.


 
در پناهگاه حیوانات وفا که بیشتر زنان داوطلب همکاری با آن هستند صدها سگ خوش‌شانس که جایی برای زندگی نداشته اند تحت مراقبت و سرپرستی قرار می‌گیرند. این پناهگاه که 12 سال از عمر آن می‌گذرد در 80 کیلومتری جاده تهران-قزوین شهرستان هشتگرد استان کرج قرارگرفته است و زمین آن توسط یک حیوان دوست ایرانی بخشیده شده است. 
 
به تازگی خبرگزاری آناتولی ترکیه سری به این مرکز زده و گزارشی از این مرکز تهیه کرده است. این خبرگزاری با این عنوان که "قانون حمایت از حیوانات در ایران وجود ندارد" بر کمک‌های غیر دولتی و خدمات داوطلبانه برای سرپا ماندن این مرکز تاکید کرده است.
 
این خبرگزاری به نقل از علی سینایی، رئیس این پناهگاه از اسفبار بودن وضعیت حیوانات در ایران خبر داده و آن را ناشی از نبود قانونی در حمایت از حیوانات خیابانی می‌داند.
 
به گفته این فعال حقوق حیوانات پناهگاه وفا، اولین پناهگاه حیوانات زخمی در ایران است که حیوانات معلول و زخمی در آن مداوا می شوند و در صورت تقاضا به دوستداران آنها داده می شود. همچنین در این پناهگاه 8 نفر موظف هستند تمام وقت در زمینه حفاظت٬ آماده سازی مواد غذایی، پاکی و خرید مواد بهداشتی کار می کنند.
 
مریم طلایی یکی از داوطلبان مراقبت از حیوانات نیز با اسفبار خواندن وضعیت حیوانات خیابانی در ایران به خبرنگار آناتولی گفته چندی پیش این مرکز دو خودرو وانت پر از سگهای خیابانی را از دست مسوولین شهرداری که می خواستند آنها را نابود کنند٬ نجات داده است.
 
این گزارش همچنین با عکس‌های فاطمه بهرامی عکاس این خبرگزاری همراه است. در حالیکه زنان اصلی‌ترین داوطلبان همکاری و کمک به پناهگاه وفا هستند عکاس این خبرگزاری بر حضور پر رنگ آنها در حمایت از حیوانات بی پناه توجه کرده است.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ریزش باران از جمله اتفاقاتی است که حتی یک چشم‌انداز معمولی و نه چندان خیره‌کننده را به تابلویی تماشایی و چشم‌نواز تبدیل می‌کند. اما عکاسی روس، موفق شده تصاویری متفاوت را از روزهای بارانی به ثبت برساند. تصاویری که در آن‌ها، خیابان‌های خیس از قطرات باران به تابلوهای نقاشی شباهت پیدا کرده‌اند.

ادوارد گوردیف (Eduard Gordeev)، عکاس روس ساکن شهر سنت پترزبورگ، نمایی کاملاً متفاوت و رویایی را از چشم‌انداز شهری به ثبت رسانده است. سوژه‌ی اصلی کار او دورنمایی است از خیابان‌های شهر که هنگام بارش باران، حال و هوایی متفاوت به خود گرفته‌اند. ریزش باران و قطراتی که لنز دوربین را لکه لکه کرده به همراه نور محیطی خاص و پراکنده، سبب شده است که هر کدام از این تصاویر شکل و شمایلی خاص یافته و به نقاشی‌های زیبای رنگ و روغن شباهت پیدا کنند. اگرچه بخش عمده‌ای از این تصاویر در شهر سنت پترزبورگ گرفته شده‌اند، اما در این میان می‌توان اینجا و آن جا، نماهایی از شهر لیسبون را نیز مشاهده کرد.

در نهایت اینکه عکاس خوش‌ذوق ما کوشیده است در قالب این پروژه‌ی دیدنی، گرفتگی آسمان ابری و دلتنگی روزهای بارانی را کمرنگ کرده و به جای آن جادوی مناظر رمانتیک و رویایی را جایگزین کند. تصاویری که تأثیری قدرتمند و سحرانگیز بر مخاطب داشته و او را نیز در افسون یک روز بارانی شگفت‌انگیز، سهیم می‌کند. در ادامه و همراه با شما دوستان، نگاهی به این آلبوم تماشایی داشته و تجربه‌ای متفاوت از روزهای بارانی را، به گنجینه‌ی خاطرات‌مان اضافه می‌کنیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


این عکاس به طرز عجیبی حیوانات را مجاب می کند تا با او سلفی بگیرند. آلن دیکسون ۲۹ ساله به قدری این کار را خوب انجام می دهد که به او لقب ” استاد هنر سلفی با حیوانات ” داده اند. برای نمونه بیشتر حیوانات در هنگام سلفی گرفتن با این عکاس ایرلندی لبخند زده اند. اسب، شتر و کانگورو فقط برخی از این حیوانات خندان هستند. آلن تاکنون با ۳۰ گونه حیوانی در سرتاسر جهان سلفی گرفته و آروز دارد روزی بتواند با یک شیر سلفی بگیرد اما ترس از اینکه نکند سلفی با شیر آخرین سلفی او با حیوانات و آخرین سلفی عمرش باشد هنوز نگذاشته این عکاس ایرلندی به آرزویش برسد. آلن دیکسون، عکاس ایرلندی ۲۹ ساله ای ست که عاشق حیوانات و حیات وحش است و سلفی گرفتن با حیوانات را راهکاری عالی برای حمایت از حیوانات و طبیعت می داند.    

آلن دیکسون، عکاس ۲۹ ساله ایرلندی عاشق حیوانات است. او توانایی عجیبی در گرفتن سلفی با حیوانات دارد. آلن به طرز عجیبی حیوانات را مجاب می‌کند تا با او سلفی بگیرند به همین خاطر به او لقب «استاد هنر سلفی با حیوانات» داده‌اند. سلفی‌هایی که این عکاس ایرلندی با حیوانات می‌گیرد فوق‌العاده است. گویا آلن با تمام حیواناتی که دور و برش هستند دوست است. واقعاً چطور این کار را انجام می‌دهد؟

دیکسون می‌گوید: باید کاری کنید که حیوانات پیرامون شما احساس امنیت کنند. بعد آهسته تا جایی که می‌توانید به آن‌ها نزدیک شوید. وقتی چند بار کنار حیوانات باشید آن‌ها می‌آیند و شما را بررسی می‌کنند. همیشه فاصله بین کنجکاوی و بقا به نازکی یک تار موست.

دیسکون به دوست داران سلفی با حیوانات توصیه می‌کند فلش و صدای دوربین خود را خاموش کنند و در هنگام نزدیک شدن به حیوانات دوربین خود را در دستشان نگه دارند چون با این کار حیوان فکر می‌کند دوربین بخشی از بدن شماست و مضطرب نمی‌شود.

آلن دیکسون ایرلندی تاکنون به سرتاسر جهان سفر کرده و با بیش از ۳۰ گونه حیوانی سلفی گرفته است. آلن آروز دارد روزی بتواند با یک شیر سلفی بگیرد اما می‌ترسد که این سلفی آخرین سلفی او با حیوانات و آخرین سلفی عمرش باشد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پرتقال سرشار از ویتامین سی، ویتامین آ، ب، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، فیبر قابل‌حل در آب و غیره است. بیشتر افراد پس از خوردن پرتقال، پوست آن را دور می‌ریزند؛ اما جالب است بدانید پوست پرتقال نیز مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی و غیره دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردهای شگفت‌انگیز پوست پرتقال آشنا شوید.

1. رنگ پوست را سفید کنید
لک‌ها و نقاط تیره روی پوست را می‌توان با پوست پرتقال از بین برد. پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده طبیعی عمل می‌کند.
۲ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با کمی ماست و ۱ قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید.
این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید.
..

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در اعماق دل کویر تار (Thar) هند، روستایی به نام دشنوک (Deshnoke) وجود دارد. این منطقه مانند دیگر بخش‌های کشور هند مملو از فرهنگ و هنر غنی است. تنوع در هند بسیار منحصربه‌فرد است، تعدد و عجایب این کشور و سنن آن به حدی است که ممکن است هر روز جلوه‌های عجیبی از آن مشاهده کنید که پایانی نخواهد داشت. مثالی بسیار جالب از این عجایب، معبد موش‌ها در این منطقه است.

در نزدیکی خط آهن روستای دشنوک، معبد کوچکی واقع شده که وقف کارنی ماتا (Karni Mata)، الهه‌ی هندو است. این الهه که توسط هندوهای سراسر دنیا و مخصوصا در راجستان (Rajasthan) بزرگترین ایالت هند، مقدس شمرده می‌شود، از سرتاسر هند زائرانی را به سمت خود جذب می‌کند.

اما ویژگی منحصر به فرد این معبد وجود ۲۰ هزار موش مقدس به نام کاباس (Kabbas) در آن است. طبق رسوم مردم، دو داستان درباره‌ی موش‌ها وجود دارد، اولی اینکه تمامی کودکان در قالب موش به دنیا می‌آیند و دیگری آن‎که این ۲۰ هزار موش در قدیم سرباز بوده‌اند. در نزدیکی خط آهن روستای دشنوک، معبد کوچکی واقع شده که وقف کارنی ماتا (Karni Mata)، الهه‌ی هندو است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در این تصاویر ساکنان منازل به احترام درخت دیوار خانه خود را به طریقی ساخته که آسیبی به درختان نرسد و حاضر به قطع درخت نشدند و همین امر زیبایی خاصی به خانه آنها بخشیده.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


مار پیتون یکی از قدرتمندترین شکارچیان حیات وحش است که برخی گونه‌های آن حتی قدرت بلعیدن تمساح را نیز دارند. این بار اما یک مار پیتون پس از بلعیدن (تشی) جوجه تیغی می‌میرد که تصاویر آن تماشایی است.
 
هنگام دوچرخه سواری ما شاهد مناظر جذابی هستیم. اما یک دوچرخه‌سوار از بخت بدش با یک مار پیتون روبه‌رو شد که شکمش به شدت متورم شده بود. میزان تورم شکم مار پیتون به قدری بود که انگار یک آهو را بلعیده است!
 
این مار پیتون نگون‌بخت در کنار ذخیره‌گاه طبیعی «لیک الاند» در آفریقای جنوبی دیده شد. شاید باورتان نشود، اما طول این مار پیتون 4 متر بود. این در حالی است که مار پیتون در بهترین شرایط می‌‎تواند طولی معادل 7 متر داشته باشد. بنابراین، طول این مار کمی از نصف حالت ایده‌ال بزرگتر بود. طول عمر مارهای پیتون نیز  حدود 25 سال در بهترین شرایط است.
 
نکته‌ی جالب در مورد این مارها میزان کش آمدن آن‌ها است. مارهای پیتون می‌توانند هنگام بلعیدن طعمه، به اندازه‌های غیرقابل باوری جا برای آن باز کنند.
 
هیچ کس تا لحظه‌ی آخر حدسش را هم نمی‌زد که طعمه پیتون چیست. برخی می‌گفتند که احتمالا آهو است، چرا که شکمش زیاد باد کرده است. پس از اولین برش مشخص شد که این مار پیتون غول پیکر چه چیزی را شکار کرده است: یک (تشی) جوجه‌تیغی واقعا بزرگ. البته در همان اول کار نمی‌شد به راحتی حدس زد که طعمه یک جوجه تیغی بوده است.
 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


حتما شما نیز در مورد عجایب هفتگانه چیزهایی شنیده‌اید. سازه‌های شگفت انگیزی که معماری دوران باستان را تلألویی دیگر بخشیده و اگر چه اکثر آنها در غبار زمان محو شدند، اما خاطره‌شان تا به امروز در ذهن بشر جاودانه باقی مانده است. این بار اما با مادر طبیعت همراه خواهیم شد، هنرمندی که بومش به وسعت دنیاها است و خالق عجایبی است که شاید بسیاری از آنها هنوز هم از دیدگان ما پنهان باقی مانده‌اند.

اگر بخواهیم فهرستی جامع از زیبایی‌های دنیا تهیه کنیم، گزینه‌های بی‌شماری پیش روی‌مان قرار خواهند گرفت. واقعیت این است که خالق هستی، پرتره‌های رنگارنگی خلق کرده است، تابلوهایی نفیس و تماشایی که تار و پودشان با خطوط ظریف زیبایی و رنگ‌های درخشان الهام در هم تنیده شده‌اند. جایی قلمرویی سنگی قد برافراشته و جایی دیگر مخمل سبز درختان، گرمی رنگ‌های شاد گل‌ها و درخشش پرشکوه خورشید هنگامه برپا کرده است. جایی زلال دریاچه‌ای آرام و جایی دیگر خروش امواج کف آلود. گاهی اعماق اقیانوس‌ها و گاهی بام آسمان، حتی آن دورها در کیهان، در کهکشان‌ها در فراسوی گستره‌ی دید ما.

مناظر طبیعت

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


درهمه جای دنیا تغییراتی رخ می دهد که گاهی بسیار بدیع و بی سابقه اند و سبک زندگی را تغییر می دهند؛در این مطلب به بررسی تصاویر دبی در 60 سال پیش تا الان می پردازیم:

dubai_60_years_01.jpg

 

dubai_60_years_02.jpg

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 6
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 24
    باردید دیروز باردید دیروز : 53
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 143
    بازدید ماه بازدید ماه : 77
    بازدید سال بازدید سال : 1339
    بازدید کلی بازدید کلی : 244975

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.117.158.47
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی