عکسهای زیبا و نفس گیر از فصل پاییز

جستجوگر پیشرفته سایت





با آغاز فصل پاییز لباس طبیعت رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد. با شروع پاییز رنگ برگ‌های درختان قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، زرد و طلایی می‌شوند و زیبایی شگفت انگیزی به طبیعت پیرامون می‌دهد. کشاورزان هم شروع به فروش محصولات پاییزی از جمله کدو تنبل می‌کنند. کافی‌شاپ‌ها نیز با قهوه‌های داغ خود گرمابخش رهگذران می‌شوند و هوای گرم برای شش ماه متوالی کوچ می‌کند و جای خود را به رقیب دیرینه‌اش هوای سرد پاییز و زمستان می‌دهد.

پاییز یا خزان نام یکی از چهار فصل سال است. پاییز از نظر ستاره شناختی بین دو نقطه اعتدال پاییزی و انقلاب زمستانی است. از نظر گاه‌شماری هجری خورشیدی، در روز یکم مهر آغاز می‌شود و تا پایان آذر ادامه می‌یابد. بر پایه تقویم میلادی فصل پاییز در اصل در نیمکره شمالی جهان در حدود ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) و در نیمکره جنوبی پیرامون ۲۱ مارس (۱ فروردین) آغاز می‌شود. زمان پایان آن در نیمکره شمالی ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) و در نیمکره جنوبی ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) است.

پاییز مانند پلی زیبا و ستودنی تابستان گرم را به زمستان سرد می‌رساند. در فصل پاییز هوا به تدریج سرد می‌شود. در زبان انگلیسی برای پاییز از دو واژه‌ی «Autumn» و «Fall» استفاده می‌شود. واژه‌ی Fall بیشتر در ایالات متحده آمریکا به کار می‌رود چون در فصل پاییز بتدریج برگ‌ها از شاخه‌های درختان سقوط می‌کنند و در آغوش زمین آرام می‌گیرند. کلمه انگلیسی autumn (پاییز) از کلمه فرانسوی “automne” گرفته شده است و استفاده از آن برای نام این فصل از قرن شانزدهم میلادی رایج شد. نام fall هم که در آمریکای شمالی برای این فصل استفاده می‌شود احتمالاً از عبارت fall of the leaves (برگ ریزان) گرفته و خلاصه شده است.

به هنگام پاییز بسیاری از انواع گیاهان با از دست دادن برگ‌هایشان خزان می‌کنند. دمای هوا نیز در فصل پاییز تا اندازه زیادی پایین‌تر از تابستان است. در پاییز، روزها کوتاه‌تر و شب‌ها طولانی‌تر می‌شوند. در بخش‌هایی از جهان در این فصل میزان بارش زیادتر می‌شود.

پاییز بهشت عکاسان است. برای اینکه شروع فصل پاییز را با یکدیگر جشن بگیریم در این مقاله تصاویری زیبا و رؤیایی از فصل پاییز برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده‌ام تا با هم به تماشای زیبایی شکوهمند فصل پاییز بنشینیم. شاید الان در اتاق خود پشت کامپیوتر یا لپ‌تاپ نشسته‌اید و یک فنجان چای یا قهوه داغ کنارتان است و شاید در کافی‌شاپ کنار دوستانتان مشغول مطالعه‌ی این مقاله هستید. هر جا هستید امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید و از تماشای عکس‌های بسیار زیبا و دیدنی از فصل پاییز لذت ببرید.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در بزرگ‌ترین قاره‌ی جهان یعنی آسیا، تعداد بی‌شماری جاذبه‌ی گردشگری وجود دارد که ارزش دیدن دارند. هر کشور، ایالت و شهر، فرهنگ و زیبایی‌های خاص خود را دارد. در این مقاله با ۲۰ جاذبه‌ی گردشگری دیدنی در این قاره‌ی پهناور جهان آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

مرتفع‌ترین و پست‌ترین نقاط کره‌ی زمین در آسیا واقع هستند؛ کوه اورست با ۸۸۴۸ متر ارتفاع و دریای مرده با ارتفاع ۳۹۵ متر پایین‌تر از سطح دریا.

از میان ۱۰ ساختمان بلند جهان، ۹ نمونه‌ی آن در آسیا قرار دارند؛ اولین ساختمان برج خلیفه در دبی و دومین مورد، برج شانگهای.

قاره‌ی آسیا به دلیل داشتن وسعت و جمعیت زیاد، گنجینه‌های پنهانی از زیبایی را در خود جای داده‌است. این قاره ۳۰ درصد از سطح کره‌ی زمین و بیشترین خط ساحلی به طول ۶۲۸۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد. به دلیل این سطح وسیع و گسترده، آسیا دارای آب‌و‌هوای بسیار متنوعی است که انواع مختلف پوشش گیاهی را در اختیار دارد؛ از جنگل‌های سرسبز و رشته کوه‌های مرتفع هیمالیا گرفته تا بیابان‌های خشک و سواحل چشم‌نواز. پوشش گیاهی و جانوری بدیع این قاره، به زیبایی‌های طبیعی آن افزوده‌است.

در این مقاله، مجموعه‌ای از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا را گردآوری کرده‌ایم که ارزش یک بار دیدن را دارند.

 

معبد لانه‌ی ببر، بوتان

معبد لانه‌ی ببر ، بوتان
این صومعه که با نام پارو تاکشانگ (Paro Taktsang) نیز شناخته می‌شود، در کناره‌ی صخره‌ای بر بالای دره‌ی پارو (Paro) در کشور بوتان قرار دارد. برخی معتقدند که گورو پادماساموا (Guru Padmasambhava) سوار بر یک ببر ماده‌ی پرنده به این منطقه آمده و مذهب بودا را به این کشور معرفی کرده‌ است. در قرن هشتم گورو به مدت سه سال و سه ماه و سه هفته و سه روز و سه ساعت در این معبد به مراقبه پرداخته‌است. از آن جا که این صومعه‌ی مقدس، در ارتفاع سه هزار پایی دره‌ی پارو واقع شده‌، می‌توانید مناظر زیبای اطراف آن را تصور کنید. با وجود اینکه دامنه‌ها دارای شیب تند و خطرناکی هستند ولی دیدن زیبایی‌های این معبد، ارزش تلاش کردن و مواجه شدن با خطر را دارد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پاییز است و فصل انار و باید حداکثر استفاده را از این میوه سرشار از خاصیت برد. انار به عقیده پزشکان قدیم اکسیر حیات است. خاصیت غذایی آن کم، ولی تصفیه‌کننده خون است. خوردن آن از ابتلا به بیماری قند جلوگیری می‌کند و تقویت‌کننده کبد است. برای آسم و درد و ناراحتی سینه و سرفه‌های شدید بسیار مفید است؛ بخصوص اگر انار شیرین را سوراخ کرده و روغن بادام شیرین داخل آن بریزید و پس از حرارت آن میل کنید.

مخلوط جوشانده آب انار، شکر، نشاسته و روغن بادام تقویت‌کننده دستگاه گوارش و مثانه است.

انار ترش و شیرین (مینوش) برای پایین‌ آوردن فشار خون بسیار مفید است.

انار سموم دخانیات را دفع می‌کند و برای افراد سیگاری بسیار موثر است.

اگر انار را با پوست و دانه به طور کامل بپزید و سپس آن را کوبیده و روی محل‌هایی که خارش دارد بگذارید، خارش را برطرف می‌کند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


هوا که رو به سردی می‌رود، رفتن زیر یک پتو، کنار آتش با یک فنجان قهوه بسیار لذت‌بخش است. اما مناطقی در کره‌ی زمین وجود دارند که انجام این کارها برای فرار از سرمای فوق‌العاده‌ی آنها، کافی نیست. در این ایمیل با فهرست ۱۲ کشور سرد دنیا آشنا می‌شویم؛ با ما همراه باشید.

گرینلند
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در طول سال، بیشتر مساحت گرینلند را یخ پوشانده‌ است؛ به همین دلیل نور خورشید تاثیر چندانی در گرم کردن هوای این کشور ندارد. در حالی که متوسط دمای هوا در این منطقه، ۱۰ درجه‌ی سانتیگراد زیر صفر است، این مقدار در زمستان به ۶۵ درجه‌ی سانتیگراد زیر صفر می‌رسد. حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان، حداکثر دمای هوا در گرینلند ۸ درجه‌ی سانتیگراد است. ایستگاه تحقیقاتی North Ice در مرکز صفحه‌ی یخی گرینلند دمای منفی ۸۶ درجه‌ی سانتیگراد را نیز ثبت کرده ‌است...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


 

 
وداعی تصویری با فصل تابستان و سلامی گرم به پائیز

آخرین ساعات فصل تابستان را نیز پشت سر گذاشتیم و با این فصل گرم وداع کردیم. امروز اما به مناظر رنگارنگ پائیزی سلام  کرده و باز هم مهمان یکی از زیباترین فصول سال خواهیم بود. اما جا دارد در این آخرین لحظات، با خداحافظی گرم این فصل را نیز بدرقه کرده و دفتر خاطرات آن را ببندیم

بعد از یک بهار پرطراوت، تابستان گرم از راه می‌رسد. جای آن رگبارهای وقت و بی‌وقت را، هرم گرمای هوا می‌گیرد. روزهایی که همه چیز تحت تأثیر این گرما، در سستی و رخوتی خاص فرو می‌روند. رنگ‌ها رنگ می‌بازند اما، میوه‌های رنگارنگ یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. طعم ترش و شیرین آنها باز هم به ما یادآوری می‌کند که تابستان از راه رسیده است. خنکی هندوانه در گرمای بعدازظهر می‌چسبد. مدرسه‌ها تعطیل می‌شوند و موجی از شادی و نشاط کوچه و خیابان را در برمی‌گیرد. سفرهای تفریحی برنامه‌ریزی می‌شوند، مهمانان از راه می‌رسند. اوقات فراغت شروع شده و اما در یک چشم به هم زدن نیز به پایان می‌رسد. تا به خود بیاییم، خنکای نسیم پائیزی را احساس می‌کنیم. انگار از تابستان تا پائیز به اندازه یک روز فاصله بود...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


یابان‌ها بخش اعظمی از جغرافیای کره‌ی زمین را در بر گرفته‌اند که به دلیل داشتن آب و هوای خاص، پوشش گیاهی و جانوری مخصوص به خود دارند. بخش وسیعی از خاک سرزمین پهناورمان، ایران، را نیز بیابان‌ها پوشانده‌اند. قدم زدن بر روی شن‌های روان، خیره شدن به آسمان پر‌ ستاره و تماشای مناظر بکر و پوشش گیاهی ویژه، تجربیات نابی هستند که تنها با سفر به بیابان به دست می‌آیند. در این مقاله با زیبا‌ترین صحراهای روی کره‌ی زمین آشنا خواهیم شد. در ادامه با ما همراه باشید.

وادی رم (Wadi Rum)، اردن

روزنه آنلاین

ذیب (Theeb) نام فیلمی است که در بیابان‌های اطراف وادی رم در اردن فیلم‌برداری شده است. این فیلم داستان پسر نوجوانی به نام ذیب را نقل می‌کند که در سال ۱۹۱۶ و در زمان سقوط امپراطوری عثمانی، یک افسر بریتانیایی را در بیابان راهنمایی می‌کند. کارگردان این فیلم، از بادیه‌نشینان عرب به عنوان بازیگر استفاده کرده‌است، بادیه نشینانی که ۱۲۰۰۰ سال است که در این منطقه سکونت دارند. این فیلم، مناظر بی نظیری از بیابان وادی رم را به تصویر می‌کشد. برج‌های ماسه‌سنگی مناطق حفاظت شده و دره‌های گسترده، به گونه‌ای در این فیلم به نمایش در می‌آیند که بینندگان را به بازدید از آن ترغیب می‌کنند. گر‌چه امروزه صنعت گردشگری اردن، به دلیل منازعات و جنگ در کشور‌های همسایه، با مشکل مواجه شده‌است...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


عکاسی از حیوانات شاخه‌ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می‌کند.

عکاسی حیوانات شامل گرفتن عکس از پرندگان، حیات وحش، زندگی زیر آب و زندگی در جنگل می شود که عکاس ساعت ها مانند شکارچی در کمین حیوان می نشیند تا وی را در لحظه ای ناب شکار کند. این عکس ها در بخش های طبیعت صفحات عکس رسانه ها و سایت هایی چون نشنال جئوگرافی به طور ثابت منتشر می شود.

مجموعه زیر عکس هایی از دنیای حیات وحش و حیوانات خبرساز در چند روز اخیر است که در خبرگزاری ها و پایگاه‌هایی چون نشنال جئوگرافی، کترز و اسمیتسون منتشر شده است.


 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 6


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    باردید دیروز باردید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 3.129.249.141
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی