ده برتری iOS و اندروید در تقابل با هم

جستجوگر پیشرفته سایت





 

۱۰ دلیل برای برتری iOS در تقابل با اندروید

 

دلیل برتری سیستم عامل iOS تنها به بخش نرم‌افزار مربوط نمی‌شود بلکه سخت‌افزار آیفون نیز مکملی بی‌نظیر برای آن است. همچنین آیفون به راحتی با دیگر گجت‌های اپل مانند مک‌ها و اپل واچ هماهنگ شده و کار می‌کند. آیا دلایل دیگری وجود دارد که نشان از برتری iOS در تقابل با اندروید داشته باشند؟

در ادامه به مرور ۱۰ دلیل که باعث برتری iOS بر اندروید می‌شوند، خواهیم پرداخت.

 

۱. کار کردن با آن بسیار راحت است

علی‌رغم ادعای سازندگان گوشی‌های اندرویدی که می‌گویند رابط کاربری آن‌ها بسیار ساده بوده و کار با آن آسان است اما باید گفت که کار با آیفون با اختلاف فاحشی آسان‌تر از رقبای اندرویدی خود است. تمامی اپلیکیشن‌ها در آیفون در دسترس شما هستند و برای یافتن آن‌ها نیاز به صرف زمان طولانی ندارید.

شاید برای برخی افراد تغییر نکردن ظاهر iOS از زمان معرفی آن تا به امروز نکته‌ای منفی به حساب آید اما همین موضوع باعث سادگی کار با آن شده است و در واقع سیستم عامل اپل امروزه نیز همان‌گونه عمل می‌کند که در سال ۲۰۰۷ میلادی عمل می‌کرده است.

درست است که آیفون در گذر سال‌ها امکاناتی مانند سیری و مرکز کنترل را به iOS خود افزوده است اما با وجود این ویژگی‌ها نیز کار با آن حتی برای اولین بار نیز نیاز به هیچ آموزشی ندارد.

 

۲. بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در زمان نیاز...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


سیستم‌عامل اندروید امکانات بسیار زیادی دارد و افراد زیادی مشتاق استفاده از این سیستم‌عامل جذاب هستند. در کنار این امکانات، در برخی مواقع مشکلاتی هنگام استفاده از آن رخ میدهد که باعث نارضایتی کاربران آن می‌شود. خوشبختانه ۹۹ درصد این مشکلات با انجام دادن چند گام ساده قابل حل می‌باشد. در این مقاله به بررسی ۲۰ مشکل رایج و راه‌های حل آن در اندروید می‌پردازیم.

اغلب مشکلات کاربران سیستم‌عامل اندروید را می‌توان تنها با چند گام ساده مرتفع ساخت و لذت کار با اندروید را بیش از پیش ساخت. با زومیت و ارائه‌ی 20 راهکار برای حل 20 مورد از این مشکلات همراه شوید.

 

۱. Google play store کار نمی کند

اگر در اجرای پلی‌استور با مشکل مواجه شدید، ممکن است یک حافظه‌ی پنهان خراب شده وجود داشته باشد. اکثر اوقات، با پاک کردن این حافظه مشکل حل می‌شود. برای این کار به مسیر settings/apps/all بروید .گوگل پلی استور را پیدا کنید و wipe cache and data را بزنید و بعدگوشی را ریستارت کنید.

۲. فضا کافی نیست (insufficient space on device )

اندروید معمولا یک فضای ذخیره‌سازی ثابت را برای برنامه‌ها اختصاص می‌دهد که کاربران نمی‌توانند آن را افزایش دهند. بنابراین گاهی اوقات ممکن است با وجود اینکه فضای ذخیره‌سازی زیادی هم داشته باشید با این ارور مواجه شوید.

آسان‌ترین راه برای آزاد کردن فضا، حذف کردن برنامه هاست. با این حال، اگر شما از برنامه‌های موزیک مانند برنامه Spotify استفاده می کنید شاید پیدا کردن محل ذخیره فایل‌های این برنامه زیاد آسان به نظر نرسد. سریعترین راه برای آزادسازی حافظه، استفاده برنامه‏‏‌های آزادسازی حافظه مانند CCleaner می باشد. همچین اگر شما دوست دارید کل حافظه را به صورت بصری ببیند و بتوانید به محل ذخیره و اندازه آنها دسترسی پیدا کنید، می توانید از برنامه DiskUsage استفاده کنید.

 

۳. پلی‌استور برنامه‏‏‌ها را دانلود نمی کند...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



 
 

اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که هر روزه از آنها استفاده می‌کنید، به خودی خود خلق نشده‌اند بلکه افرادی در جایی دیگر و زمانی دیگر با نوشتن کد آنها را آفریده‌‌اند. گرچه همه چیز بستگی به پلتفرمها و سخت‌افزاری دارد که این اپلیکیشنها روی آن اجرا می شوند. و البته وب و تمام اینترنت هم در این میان نقش بسزایی دارند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد، زبانهای برنامه نویسی مورد استفاده برنامه نویسان برای خلق این مصنوعات هم در ابتدا توسط افراد دیگری نوشته شده‌اند.

و اما چه کسانی در قله هرم برنامه نویسی دنیا ایستاده‌اند؟

لینوس توروالدز خالق لینوکس است. سیستم عامل رایگانی که در یکی از اتاقهای خوابگاه دانشگاه هیلسینکی متولد شد. امروزه، لینوکس سیستم عامل منتخب دیتاسنترها، سوپرکامپیوترها و مزارع سرور عظیم دنیا است و البته ارتش عظیمی از هواخواهان متخصص را در پشت سر خود دارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


و البته توروالدز بخاطر زبان تند و تیزش هم شهره خاص و عام است. در یکی از کنفرانسهای اخیر هنگامی که یکی از حاضران از وی سوال کرد که آیا رویه فعلی شما باعث رویگردان شدن کاربران از لینوکس نمی‌شود؟ پاسخ داد "برایم مهم نیست!"


سر تیم
برنرز لی تنها غول حاضر در این لیست است که نشان شوالیه را از دست ملکه الیزابت دوم دریافت کرده است. او پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP ) را ابداع کرد. وب جهان گستر (World Wide Web) هم براساس این تکنولوژی ساخته شده و در حقیقت وی را باید پدر اینترنت نامید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برنرز لی این روزها رهبری "اتحاد برای اینترنت ارزان" را بر عهده دارد. سازمانی غیر انتفاعی که توسط غولهایی چون گوگل، فیسبوک و مایکروسافت حمایت می‌شود و سعی می کند دسترسی به اینترنت پرسرعت را با قیمتی به صرفه در اختیار تمام مردم جهان قرار دهد.


دانلد کنوت...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر هنوز هم اهل PC جمع کردن باشید می‌توانید بروید تمام قطعات دلخواه‌تان را از این‌طرف و آن‌طرف بخرید و وصل کنید به هم تا دقیقاً همان چیزی که می‌خواهید را بدست بیاورید. اما اگر می‌خواهید نفر دیگری این‌کار طاقت فرسا را برای شما انجام داده باشد باید لپ تاپ بخرید. لپ تاپ هم وسیله‌ای است که همه چیزش در هم چفت و بست شده است و خیلی کم بتوانید مدلی را پیدا کنید که آپگرید شود. بنابراین موقع خریدنش باید حسابی دقت کنید تا مدلی بخرید که کارتان را راه بیندازد و گرنه هر روز در انجمن‌های دیجیتالی نشسته‌اید و زیرآب آن شرکت بینوای سازنده لپ‌تاپ‌تان را می‌زنید.
 

روش گازانبری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


موقعی که قصد خرید لپ تاپ دارید باید این ۲ مسیر را بروید: ۱- به سایت‌های مختلف سر بزنید و تعداد زیادی "بررسی کاربر" بخوانید (از آمازون، Cnet و همین بامیلوی خودمان). ۲- لپ تاپ را از نزدیک وارسی کنید. چیزهایی که می‌توان در یک نگاه فهمید را با دست گرفتن لپ تاپ متوجه می‌شوید. کمی با صفحه کلید و تاچ پدش کار کنید ببینید با آن حال می‌کنید یا نه. از نگاه کردن به بررسی‌های کاربرها هم چیزهایی را در می‌یابید که در طولانی مدت به آن بر می‌خورید. مثل این‌که باتری‌اش چقدر شارژ نگه می‌دارد، یا این‌که چقدر داغ می‌کند و سؤالاتی از این دست.

خیلی از افراد لپ تاپ را از روی ظاهر پسند می‌کنند و بدون مطالعه می‌خرند. این دو مرحله ساده را پشت گوش می‌اندازند و موقعی که لپ تاپ را خریدند افسوس می‌خورند که نکند بهتر از این هم بود و من نخریدم. اگر از هر دو مسیر بروید، قطع به یقین لپ تاپی می‌خرید که راست کار خودتان است. حالا بیایید فاکتورهایی که باید برای خرید لپ تاپ در نظر گرفت را با هم بررسی کنیم:
 

اندازه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لپ تاپ‌ها در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در چهار دسته کلی، طبقه بندی کرد:

لپ تاپ‌های بزرگ (۱۷ اینچ به بالا) : این لپ تاپ‌ها فقط یک نقطه مشترک با هم دارند که آن‌هم بزرگی و سنگینی است. این لپ تاپ‌ها برای اینور و آن‌ور بردن خوب نیستند اما هر چه باشد بهتر از کیس کول کشیدن است. مدل‌های ضعیف‌تر این لپ تاپ‌ها که قیمت ارزان‌تری هم دارند برای آن‌هایی خوب است که می‌خواهند از صفحه نمایش بزرگتر آن برای فیلم دیدن استفاده کنند و البته خیلی هم لپ تاپ را از جایش تکان نمی‌دهند. اگر چنین استفاده‌ای از لپ تاپ دارید بی‌خودی پول لپ تاپ‌های گران‌تر سری گیمینگ را ندهید. لپ تاپ بزرگ و قدرتمند به درد گیمرها و حرفه‌ای‌هایی می‌خورد که کارهای سنگین‌تری انجام می‌دهند.

سایز متوسط (۱۳ تا ۱۶ اینچ) : این لپ تاپ‌ها جنس بورس بازار هستند. این دسته از لپ تاپ‌‎ها عموماً خوش قیمت‌اند و به درد کاربرهای معمولی می‌خورند. تنوع قیمت و قدرت در این دسته بسیار بالاست و همیشه دست خریدار برای تهیه این نوع لپ تاپ‌ها باز است. کسانی که می‌خواهند با یک مبلغ معقولانه لپ تاپی ساده بخرند که چند تا پورت USB داشته باشد و از درایو DVD برخوردار باشد، بهترین کاری که می‌توانند با پول‌شان انجام بدهند این است که این نوع لپ تاپ‌ها را تهیه کنند. حمل کردن این‌ها از لپ تاپ‌های بزرگ راحت‌تر است اما کماکان این‌ها هم سنگین هستند.

اولترابوک (معمولاً ۱۴ اینچ و کوچک‌تر) : اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد یک مقدار بیشتر برای ویژگی "قابل حمل بودن" خرج کنید باید به سراغ اولترابوک‌ها بروید. اولترابوک‌ها خیلی باریک و سبک هستند و از نظر قدرت هم میان رده محسوب می‌شوند. یعنی چیز سنگینی مثل فیلم ارباب حلقه‌ها را نمی‌توان با استفاده از آن‌ها ویرایش کرد اما برای انجام کارهای روزمره و سبک خوب جواب می‌دهد. البته با انتخاب اولترابوک باید قید تعدادی از پورت‌های USBتان را بزنید و نیازی به گفتن نیست که از DVD درایو هم محروم می‌شوید. البته می‌توانید USB هاب و درایو اکسترنال بخرید تا مشکلی از این لحاظ نداشته باشید، اما اگر قرار باشد دوباره این چیزها را هم با خودتان حمل کنید که پس چرا در همان وحله اول اولترابوک را خریدید؟

لپ تاپ‌های کوچک و نِت بوک‌ها (معمولاً ۱۲ اینچ به پایین) : ارزان‌ترین، قابل حمل‌ترین و البته ضعیف‌ترین (از نظر قدرت پردازش). فقط به درد افرادی می‌خورد که از لپ تاپ قابلیت حمل پذیری عالی می‌خواهند و خیلی هم به قدرت پردازش آن احتیاجی ندارند. یعنی می‌خواهند با لپ تاپ چرخی در اینترنت بزنند و ایمیلی چک کنند و از این جور کارها. حتی برای این کارهای ساده هم نباید انتظار داشته باشید که لپ تاپ کوچک‌تان سریع عمل کند. حداقل خوبی‌اش این است که برای خریدن‌شان لازم نیست جوراب زنانه سرتان بکشید و بانک بزنید.

کسانی که لپ تاپ بزرگ و لپ تاپ کوچک می‌خواهند که تکلیف‌شان مشخص است. اما بیشتر افراد در دوراهی لپ تاپ متوسط و اولترابوک می‌مانند. تا حدودی هم بهشان حق می‌دهیم چون تصمیم نسبتاً سختی است. از یک طرف لپ تاپ سایز متوسط را دارید که ارزان‌تر است و گزینه‌های بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد، از طرف دیگر اولترابوک‌های شیک‌تر را دارید که مثل پر کاه می‌مانند و از بابت قدرت نیز برای انجام کارهای روزمره کفایت می‌کنند.
 

کیفیت ساخت و دوام...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همه سوال هایتان را از گوگل بپرسید. گوگل بدون شک بهترین موتور جستجو در اینترنت است ولی کمپانی گوگل دیگر تنها یک موتور جستجو نیست و علاوه بر سیستم عامل اندروید گوگل در سایر زمینه های تکنولوژی هم فعالیت می کند. در طول سال های فعالیتش، گوگل به دنبال کنترل دنیای جستجو به خصوص در زمینه تکنولوژی بوده است. گوگل راه زیادی را از یک موتور جستجوی ساده تا شرایط امروزی اش پیموده است و به این زودی ها هم قصد توقف ندارد. در این ایمیل نگاهی به فعالیت های کنونی گوگل می اندازیم:
 


روبات ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نظر می رسد گوگل درحال ساختن یک ارتش روباتی است. گوگل ابتدا در ماشین های بدون سرنشین خود از روباتیک استفاده کرد ولی در ادامه ۸ شرکت سازنده روبات را خرید و اخیرا تصویر روبات های ساخته شده را منتشر کرد. گوگل به دنبال ماشین های خودکار بدون نقص است که بتوانند با هم ارتباط برقرار کرده، اطلاعات به روز را از روی سرور دریافت کنند و غیره. تصور کنید ماشین های بدون راننده گوگل بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، راه ها را پیش بینی کنند، از برخورد جلوگیری کرده و ترافیک را مدیریت کنند. گوگل همچنین امتیاز روبات های دارای شخصیت را نیز برای خود ثبت کرده است که می توانند شخصیت افرادی که فوت کرده اند را به خود بگیرند. این روبات ها برای افرادی که عزیزانشان را از دست داده اند مفید است.
 


خودرو بدون سرنشین...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


این اتوبوس 3.1 میلیون د دلار در دبی قیمت گذاری شده است.
 

ZFD5uuA2wI.jpg

 

iqzVtMJH6j.jpg

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


یکی از مواردی که بخش زیادی از بودجه پروژه‌های سینمایی را به خود اختصاص می‌دهد هزینه ساخت لوکیشن ها و فضاهای لازم برای فیلمبرداری وقایع موجود در فیلم است.

  روزنه آنلاین

فیلم‌سازی حرفه پرهزینه‌ای است. از ابتدای کار و نگارش فیلم نامه توسط نویسنده گرفته تا استخدام خدمه کار و تجهیزات لازم و پرداخت حقوق بازیگران و ستاره‌هایی که در قیلم حضور دارند، همگی هزینه‌های بالایی را متوجه استدیوهای فیلم سازی و تیم تهیه کننده فیلم‌های سینمایی متحمل می‌کند.
یکی از مواردی که بخش زیادی از بودجه پروژه‌های سینمایی را به خود اختصاص می‌دهد هزینه ساخت لوکیشن ها و فضاهای لازم برای فیلمبرداری وقایع موجود در فیلم است. با وجود اینکه با پیشرفت فناوری امروزه می‌توان بسیاری از صحنه‌ها و لوکیشن های مورد نظر را به صورت دیجیتالی بازسازی کرد اما بسیاری از فیلم سازان ترجیح می‌دهند تا با صرف هزینه بیشتر و ساخت دکورها و لوکیشن های مورد نظر به صورت واقعی فضای فیلم را تا جای ممکن به واقعیت نزدیک کنند.
در ادامه به معرفی پروژه‌های سینمایی خواهیم پرداخت که بیشترین هزینه را برای ساخت لوکیشن ها و مکان‌های فیلمبرداری را داشته‌اند.

ماتریکس (قسمت دوم)
بخش قابل توجهی از بودجه درنظر گرفته شده برای سه گانه ماتریکس به هزینه ساخت لوکیشن ها و مکان‌های فیلمبرداری با جزئیات بسیار بالا اختصاص داده شده است. در میان سه قسمت فیلم ماتریکس قسمت دوم بیشترین هزینه را برای تیم تهیه کنندگان داشته است. ازر آنجایی که امکان فیلمبرداری صحنه بزرگراه در فیلم به طور کامل وجود نداشت. تیم صحنه مجبور شدند تا یک جاده جداگانه برای خود با صرف هزینه 2.5 میلیون دلار بسازند. بعد از تمام شدن فیلم برداری بسیاری از مواد استفاده شده در ساخت بزرگراه بازیافت شدند. 

گروه سرگرمی روزنه

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


تا به این لحظه در سال ۲۰۱۵ شاهد معرفی و عرضه تعداد زیادی تلفن هوشمند از شرکت‌های مختلف بودیم. برخی از این موبایل‌ها صرفا به دوربین توجه داشتند و برخی دیگر به سخت افزار و تعداد زیادی نیز در رده‌های مختلف پایین رده، میان رده و بالارده معرفی شدند.

در حقیقت، امسال پر بوده از اخباری که مرتبط با صنعت موبایل بودند. در میان سیل عظیم این گوشی‌های هوشمند، بسیاری از خریداران با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر هم دقیقا نمی‌توانند گزینه‌ای را از این بین برگزینند.

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵ تا به این لحظه، آشنا سازیم تا بتوانید در امر تصمیم گیری برای خرید بهتر عمل کنید.

 

۱۰ – سونی اکسپریا زد ۳ پلاس

در سال ۲۰۱۴ شرکت ژاپنی سونی، با معرفی گوشی هوشمند زد ۳، یکی از بهترین موبایل‌ها را به جهانیان معرفی کرد که در آن سال جز بهترین‌ها به شمار می‌رفت. 

اما این شرکت استراتژی طراحی محصول خود را در سال جاری میلادی نیز تکرار کرد و با اعمال یکسری تغییرات تلفن هوشمند اکسپریا زد ۳ پلاس را معرفی کرد که فعلا پرچمدار ۲۰۱۵ سونی محسوب می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این محصول بسیار شبیه به نسل قبلی خود یعنی زد ۳ است و تغییرات ظاهری زد ۳ پلاس نسبت به نسل قبلی خود بسیار کم است. مثلا محل قرار گیری پورت میکرو یو‌اس‌بی از بالا به پایین گوشی تغییر یافته و نیز درپوش پین‌های مغناطیسی شارژر هم حذف شده‌اند.

اما علی‌رغم اینکه در ظاهر اکسپریا زد ۳ پلاس تغییر چندانی به وجود نیامده، ولی در دل این محصول نسبت به زد ۳ تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی را اعمال کرده است. یکی از بزرگترین این تغییرات استفاده از چیپست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ است که قطعا باعث می‌شود عملکرد گوشی مورد بحث نسبت به نسل پیشین بهبود قابل توجهی داشته باشد.

سونی در اکسپریا زد ۳ پلاس از یک سنسور Exmor RS با کیفیت 20.7 مگاپیکسل بهره گرفته. صفحه نمایش این گوشی 5.2 اینچی بوده و کیفیت فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارای می‌دهد. پنل بکار گرفته شده شده در این صفحه نمایش از نوع IPS است و نیز از تکنولوژی‌های اختصاصی Triluminos و X-Reality سونی در آن استفاده گشته.

در کنار این موارد، اکسپریا زد ۳ پلاس به سیستم عامل اندروید آبنبات چوبی گوگل مجهز گردیده و تفریبا همان امکانات نرم‌افزاری ساده و همیشگی که در زد ۳ هم شاهدش بودیم در این موبایل هم بکار گرفته است.

 

۹- ال‌جی جی ۴

این گوشی در اواخر ماه آوریل سال میلادی جاری توسط کمپانی کره‌ای ال‌جی معرفی شد و به عنوان هیجان‌ انگیزترین محصول ارایه شده ۲۰۱۵ در انگلستان از آن یاد می‌شود. 

تلفن هوشمند G4 از نظر توان پردازشی، بر روی کاغذ هم که شده نسبت به رقبایی چون سامسونگ گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج و نیز آیفون ۶ اپل کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.  اما در هر صورت باز هم محصولی شایسته است. صفحه نمایش این گوشی بسیار با کیفیت است و دوربین اصلی آن هم خیلی خوب ارزیابی می‌شود و نیز طراحی G4 بسیاری را به خود علاقمند ساخته و باعث شده تا جز گزینه‌های ممکن در بین بهترین تلفن‌های هوشمند حال حاضر جهان باشد. این جمله زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که به قیمت ۵۰۰ یورویی آن نگاه کنیم که نسبت به اغلب پرچمداران رده‌بالای رقیب حدود ۱۰۰ یورو ارزان‌تر است.

در زیر دوربین پشتی G4 کلید‌های کنترل صدا تعبیه شده‌اند. همچنین پشت خمیده آن باعث می‌شود تا در دست گرفتنش بسیار لذت بخش‌تر و آسان‌تر گردد.

صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS کوانتومی، پردازنده شش هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ و اندروید ۵ آبنبات چوبی را نیز به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا G4 جز ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۱۵ تا به این لحظه جای داده شده است.

 

۸- ایسوس زن‌فون ۲...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


اگر به سال‌های گذشته نگاه کنید، نسبت به آن سال‌ها پیشرفت‌هایی را شاهد بوده‌ایم که حیرت‌آور هستند. فضانورد بازنشسته‌ی کانادایی به نام کریس هدفیلد می‌گوید:

با گذشت صد سال از فیلم‌برداری پرواز برادران رایت، علم به جایگاهی رسیده است که دوربینی بر سطح ماهی به نام تایتان که یک میلیارد کیلومتر با ما فاصله دارد، قرار داده می‌شود.

پس باید همواره رو به آینده نگاه کرد بنابراین در ادامه به مرور چند مورد خواهیم پرداخت که انتظار داریم در سال جاری شاهد به واقعیت پیوستن آن‌ها باشیم.

 

۱. راکت‌هایی با قابلیت استفاده‌ی دوباره می‌توانند آینده‌ی سفرهای فضایی را تغییر دهند.

elon musk spacex

اگر قصد ایجاد تمدنی از انسان‌ها در مریخ را داریم باید راکت‌های فضایی داشته باشیم که بتوانند بر سطح مریخ فرود آمده و سپس از آن‌‌جا به زمین برگردند. به علاوه این راکت‌های دارای قابلیت استفاده مجدد، می‌توانند سفر به فضا را بسیار ارزان‌تر کنند.

با این که تا به امروز راکت‌ها قابلیت استفاده‌ی مجدد را نداشته‌اند اما الون ماسک و Space X درصدد تغییر این رویه هستند.

در ۱۰ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۵ میلادی، Space X توانست راکتی را از ارتفاع ۸۰ کیلومتری بازگرداند و در اقیانوسی فرود آورد، هر چند که این فرود به قدری با سرعت بالا انجام شد که راکت دیگر قابل استفاده نبود. با این حال این آزمایش نشان از وجود پتانسیل و آینده‌ای امیدوار کننده می‌دهد. ماسک در نظر دارد تا ۱۲ آزمایش دیگر را در بستر اقیانوس انجام دهد. امروز نیز یک آزمایش دیگر انجام شد و با شکست روبرو شد.

در خبری دیگر از Space X ماسک اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد سیستم جدیدی برای حمل و نقل به مریخ معرفی کند که نسبت به سیستم کنونی فالکون و دراگون بسیار متفاوت است.

 

۲. اولین نسخه از روبات C-3PO با نام Pepper به فروش می‌رسد

ap926738259953

شرکت ژاپنی سافت بنک فروش روبات‌های شبیه به انسانی که توسط کارخانه‌ی فرانسوی آدباران روبوتیکس ساخته شده است را به فروش خواهد رساند. این روبات موتور احساساتی دارد که با استفاده از هوش مصنوعی، حالت روانی شما را از روی چهره‌تان تشخیص می‌دهد و از تجربیات گذشته‌ی تامل با شما برای نشان دادن رفتار بهینه، استفاده می‌کند. همچنین این روبات به چهار زبان ژاپنی، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است.

هدف از طراحی این روبات کمک به افراد بوده و قرار نیست کارهای شما را به جای شما انجام دهد اما انتظار می‌رود در آینده با اضافه شدن برنامه و اپلیکیشن‌های جدید، عملکرد آن نیز گسترده‌تر خواهد شد.

 

۳. احتمالا دانشمندان موفق به کشف جهانی موازی با جهان ما خواهند شد...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



 

معمولا با افزایش سن کامپیوترها چنین انتظار می‌رود که شاهد کند شدن انجام برخی عملیات توسط آن‌ها باشیم اما نکات و ترفندهای کوچکی وجود دارند که می‌تواند کامپیوتر شخصی شما را در افزایش سرعت یاری نماید. از جمله این ترفندهای ساده می‌توان به خریداری رم جدید برای دستگاه اشاره نمود اما با این حال برای هر شخص با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد و مهارتی که دارد پیشنهادات متفاوتی وجود خواهد داشت.

 

بنابراین پیش از اینکه کامپیوتر شخصی قدیمی خود را بازنشسته کرده و آن را با هدف خرید یک کامپیوتر جدید کنار بگذارید، بد نیست در خصوص پیشنهادات زیر نیز اندکی تامل کرده و در صورت امکان از آن‌ها استفاده نمایید.

 

1-1

۱) اجرای یکی از برنامه‌های رایج پاکسازی را امتحان کنید.

CCleaner یک اپلیکیشن و نرم‌افزار شگفت‌انگیز است که به شما در شناسایی و حذف فایل‌های موقت بسیاری از برنامه‌ها از حافظه پنهان کامپیوتر شخصی‌تان کمک شایانی خواهد نمود.

 

۲) جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌های غیر ضروری را حذف نمایید.

درست است که برخی از این جلوه‌ها سبب زیباتر به نظر آمدن فضای سیستم عاملی شما می‌شوند اما آیا شما مایل نیستید که به جای یک کامپیوتر زیبا، کامپیوتری با سرعت بالاتر در اختیار داشته باشید؟

22

در ویندوز ۷ یکی از بهترین کارها این است که تم “Aero” را غیرفعال نمایید. به منظور اعمال این تغییر روی صفحه دسکتاپ خود کلیک راست نموده و از منوی باز شده گزینه “Personalize” را انتخاب نمایید. سپس از پنجره باز شده با انتخاب سربرگ “Window Color” تیک گزینه “Enable transparency” را بردارید.

 

۳) آنتی‌ویروس خود را فعال کرده و به‌روزرسانی نمایید.

ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب می‌توانند سرعت کامپیوتر شخصی شما را کاهش دهند. بنابراین برای جلوگیری از این کار در اولین گام اگر در ویندوز خود از یکی از آنتی‌ویروس‌های رایگانی استفاده می‌کنید که با اطلاعیه‌های تبلیغاتی بسیار سیستم شما را بمباران می‌کنند، آن را حذف کرده و به جای از آنتی‌ویروس رایگان Security Essentials شرکت مایکروسافت استفاده نمایید.

33

با این کار دیگر تیزرهای تبلیغاتی برای شما مزاحمت ایجاد نکرده و از آن‌ها کلافه نخواهید شد. تنظیمات آنتی‌ویروس خود را روی اسکن سریع روزانه و اسکن کامل هفتگی ست کنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 6


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    باردید دیروز باردید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.118.119.229
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی