گالری تصویری از مساجد باشکوه و مشهور جهان

جستجوگر پیشرفته سایت





مسجد که یکی ار مکان‌های مقدس اسلامی است به معنای محل سجده، برگرفته از سجود و در اصطلاح، به محلی اطلاق می‌شود که جایگاه عبادت و خضوع در برابر حق تعالی است. مهمترین نقش مسجد، مرکزیت بخشی به عبادت مسلمانان در زمینی پاک و مطهّر و تعریف شده برای خداوند است. محیطی که انسان ناپاک نباید به آن وارد شود و فضا و زمینش بایستی از هر گونه پلیدی مصون باشد. در قرآن، مسجد به معنای اعم نیایشگاه خداوند به کار رفته است.

مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است اما پذیرش این مساله که وجود مساجد گنبدها مناره‌ها در بافت یک شهر نمی‌تواند به معنای اسلامی بودن آن شهر باشد این امر را بدیهی می‌سازد که باید در عناصر و مولفه‌های دیگری که نه تنها کالبد بلکه روح و هویت شهرها را می‌سازند به دنبال نشانه‌هایی از زیست مسلمانان و الگوهای یک شهر اسلامی بود. گالری تصویری از چند مسجد بزرگ، مشهور و زیبای دنیا را در ادامه ایمیل می بینید.


مسجدالحرام در مکه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مسجدالحرام مهم‌ترین مسجد تاریخ اسلام است. این مسجد با ۳۵۰ هزار مترمربع بزرگ‌ترین مسجد جهان است. مسجدالحرام در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد و دارای ۹ مناره است. کعبه در دل این مسجد قرار دارد. مسجدالحرام در حال حاضر توسعه می‌یابد و قرار است پس از پایان توسعه آن تا یک میلیون نفر را در خود جای دهد...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


سفر می‌تواند تجربه فوق العاده‌ای از آزادی و راحتی برای افراد فراهم کند اما این راحتی بدین معنی نیست که شما آزاد هستید تا هر کاری خواستید انجام دهید. گردشگران گاهی به دلیل عدم توجه به قوانین و هنجارهای فرهنگی با افراد بومی یا ماموران دچار مشکل می‌شوند که در بهترین حالت می‌تواند باعث شرمندگی و در بدترین حالت مجرمانه و غیرقانونی شناخته شود. در برخی جاها جویدن آدامس غیرقانونی است و در برخی دیگر دور انداختن بلیط مترو.

آزادی و راحتی از ضروریات هر سفری است اما اجازه ندهید چشمان شما را به برخی اطلاعات و قوانین حائز اهمیت در مقصدتان، ببندد. سعی کنید علاوه بر داشتن لیست کارهایی که می‌خواهید انجام دهید لیستی از کارهایی که نباید انجام دهید هم تهیه کنید.

 

غذا دادن به کبوتران در ونیز ممنوع!

ریختن دانه برای پرندگان در میدان سن مارکو شهر ونیز (در کشور ایتالیا)‌، به نظر سرگرمی بی‌ضرری باشد، اما در ونیز به دلیل جمعیت عظیم کبوتران، غذا دادن به آنها، ممنوع شده است. برخی از مردم همچنان به پرندگان غذا می‌دهند اما از زمانی که تعداد بسیار زیاد پرندگان این منطقه، باعث تخریب مجسمه‌ها شده و  منطقه نیازمند پاکسازی شده، این کار حتی جریمه هم به دنبال دارد.

غذا دادن کبوترها ونیز

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


IMG_1678420007583172.jpg

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


خط تولید یک شرکت تولید کننده سوسیس و کالباس در شهرستان دماوند با همکاری تعزیرات حکومتی این استان و اداره کل استاندارد پلمب شد.
 
گشت تعزیرات حکومتی و کارشناسان استاندارد استان تهران دیروز خط تولید یک شرکت تولید کننده سوسیس و کالباس در شهرستان دماوند را پلمب کردند؛ در این واحد از رنگ ها و فرآورده های گوشتی غیرمجاز استفاده شده است.
 
به گفته مسئولان تعزیرات در بازرسی از قبل انجام شده از محصولات این واحد تولید، تشخیص داده شد که در این کارخانه تولید سوسیس و کالباس از بافت های غیرمجاز و مرغ به جای بافت مجاز و گوشت قرمز استفاده می شد. مرضیه سلیمانی عکاس ایرنا همراه گشت تعزیرات وارد کارخانه شده و از پلمپ این واحد عکاسی کرده است.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عکاسان همواره در پی ثبت تصاویری متفاوت از دنیای پیرامون خود هستند. اما گاهی دوربین خود را به سمت دیگری گرفته و عزیزان خود را نیز در این جهان شگفت‌انگیز شریک می‌کنند. این بار به سراغ عکاسانی رفتیم که راهی جالب، خلاقانه و متفاوت را برای شریک کردن کودکان خود در دنیای حرفه‌ای خود پیدا کرده و آنها را در تصاویری تماشایی و منحصربه‌فرد، نشان داده اند.

این پدران و مادران خوش‌ذوق، نوزادان را در کیف‌های مخصوص لوازم عکاسی خود قرار داده و تصاویر ثبت شده نوزادان‌شان را با دیگران به اشتراک گذشته‌اند. البته جای هیچ نگرانی نیست، این کیف‌ها بسیار نرم و راحت بوده و از محافظت خوبی برخوردارند. در نهایت این راهیست که این عکاسان برای ارج نهادن به خانواده و حرفه‌ی خود به صورت توأما، انتخاب نموده و عشق خود را به شکلی خاص و نمادین در دید دیگران به نمایش گذاشته اند. بهمراه شما دوستان این تصاویر زیبا و تحسین برانگیز را مرور می‌کنیم.
..

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



 
 

پس از گذشت ۵ روز از صبح سیاه منا و اندوه و ماتم هموطنان از وقوع این فاجعه دردناک، اولین کاروان زائران ایرانی بیت الله الحرام ظهر دوشنبه به کشور بازگشتند. پروازهای برگشت حجاج از این روز آغاز شده و تا ۲۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.
 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


this_idyllic_island_villa_02.jpg

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


با گسترش فناوری در تمام بخش‌ها و قطعات خودرو‌ها، سازندگان خودروهای لوکس در فکر اعمال تغییری اساسی و متفاوت ساختن خودروهای خود هستند. زمانی که شرکت‌های خودرو سازی بیوک و BMW دارای CarPlay اپل در خودروهای خود بودند، تعداد اندکی از برند‌ها فقط دارای نمایشگر در داشبورد خودروهای خود بودند. در ادامه، به ۶ نوآوری بی‌نظیر مدل ۲۰۱۶ سری ۷ خودروی بی‌ام‌دبلیو خواهیم پرداخت.

 

۶ نوآوری جدید در مدل ۲۰۱۶ سری ۷ خودرو‌های BMW
 


سری ۷ خودروهای BMW، پرچمدار اتومبیل‌های این شرکت آلمانی محسوب می‌شود. شرکت بی‌ام‌دبلیو همیشه در حوزه‌ی فناوری خودروها پیشرو بوده است. شرکت یاد شده از نسل‌های قبلی خودروهای خود، استفاده از سیستم ناوبری داخل داشبورد، ویژگی‌های امنیتی فعال، کنسول مرکزی کنترل کننده و آی‌درایو را آغاز کرد؛ در حالی که، دیگر تولید کنندگان خودرو پس از شرکت بی‌ام‌دبلیو اقدام به استفاده از چنین فناوری‌هایی کردند.

شرکت آلمانی بی‌ام‌دبلیو به تک تک خودروهای مدل ۲۰۱۶ سری ۷ خود که دارای ۲۴ ویژگی نوآورانه هستند، می‌بالد. نیمی از این ویژگی‌ها در انحصار بی‌ام‌دبلیو هستند! با توجه به تست‌های رانندگی انجام شده با این سری از بی‌ام‌دبلیو، ۶ ویژگی‌ این خودرو ما را تحت تاثیر قرار داد که در ادامه‌ی مقاله معرفی خواهیم کرد.
 


1- کنترل با ژست‌های حرکتی...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


کاخ، کوشک، ارگ یا قصر، اگرچه هرکدام تعریف خاص خود را دارد، اما همه محل اقامت و استراحت دائمی و یا موقت خاندان سلطنتی، رییس دولت، مقامات عالی‌رتبه و اشراف بوده است. کاخ فرعون در تبسقصر، کاخ‌های تخت جمشید و کاخ‌های آشوری نینوا از قدیمی‌ترین کاخ‌های جهان هستند. کاخ‌ها زمانی خانه پادشاهان و امپراتوران بودند و در حال حاضر جزء جاذبه‌های توریستی محبوب هستند. در اینجا 10 کاخ زیبای جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1. شهر ممنوعه (Forbidden City)

سال ساخت: بین سال‌های 1406 تا 1420

کشور: چین (پکن)

ویژگی بنا: متشکل از 980 ساختمان، 72 هکتار، بیش از ۹ هزار اتاق (بزرگ‌ترین مجموعه کاخ جهان)

ویژگی خاص: در این کاخ 24 امپراتور برای 5 قرن بر چین حکومت می‌کردند

روزنه آنلاین


2. کاخ پُتالا (Potala Palace)

سال ساخت: ساخت اولیه در قرن 7 (ساخت‌وساز کاخ فعلی در سال 1645)

کشور: تبت (لهاسا)

ویژگی بنا: در ارتفاع 3700 متری از سطح زمین 170 متر ارتفاع

ویژگی خاص: محل اقامت دالایی لاما، قصر پوتالا مظهر بودائیسم تبتی است...

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 14


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    باردید دیروز باردید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 3.128.170.27
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی