خانه‌های آینده‌؛ ارزان، جمع و جور و زیبا

جستجوگر پیشرفته سایت





جمعیت جهان روندی رو به رشدی را شاهد است و این در شرایطی است که شهرها به طور روزافزون پذیرای جمعیت بیشتری می شوند. اما در مقابل، معماران و مهندسان نیز بیکار نبوده و با طرح های خانه منحصر به فرد در تلاش هستند تا گزینه هایی برای سکونت در مناطق بکر و دور افتاده را ارائه کنند. خانه های آینده از قابلیت جابجایی آسان بهره می برند، به نوعی خودکفا هستند و همچنین احساس لوکس بودن را به ساکنان منتقل می کنند. در ادامه نگاهی به برخی از خانه های جذاب آینده خواهیم داشت.

 

فوتون اسپیس

فوتون اسپیس (Photon Space) خانه ای شیشه ای و نوآورانه است که زندگی شما را سرشار از نور طبیعی می سازد. دسترسی به نور طبیعی دائمی به بهبود سلامت و خلق و خوی ساکنان این خانه کمک می کند.

گروه اینترنتی سالیجون

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.
 

 این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد:


بهترین روغن از نظر سلامت، روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهی هستند.

 

S A L I J O O N

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


در این تصاویر ساکنان منازل به احترام درخت دیوار خانه خود را به طریقی ساخته که آسیبی به درختان نرسد و حاضر به قطع درخت نشدند و همین امر زیبایی خاصی به خانه آنها بخشیده.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


از آغاز حمله داعش به عراق و سوریه زنان و دختران کرد که پیش از این در پادگان های نیروهای پیشمرگه تحت آموزش های نظامی قرار گرفته‌اند در نقاط مختلف عملیاتی در کنار مردان با داعش می‌جنگند.
 
هفته گذشته ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد زنان ایزدی عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش یک گروه نظامی تشکیل داده‌اند. این گروه نظامی متشکل از صد زن ایزدی پس از طی دوره‌های آموزشی آماده اعزام به مناطق عملیاتی می‌شوند. 
 
این اقدام زنان ایزدی در حالی صورت می گیرد که داعش از ابتدای انجام عملیات تروریستی در عراق بیش از هراز ایزدی را به قتل رسانده و علاوه بر اسیر و آواره کردن آن‌ها، زنانشان را به عنوان برده به فروش رسانده است.  
 
با این حال زنان داوطلب جنگ با داعش تنها ایزدی‌ها نیستند؛ از شروع درگیری‌ها در مناظق کردنشین عراق تعداد زیادی از دختران با حضور در واحدهای پیشمرگه زنان اعلام کرده‌اند که حاضراند سلاح به دست بگیرند و با داعش بجنگند.
 
در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرکوک یکی از پایگاه های نظامی کردستان عراق است که دختران داوطلب جنگ با داعش در آنجا آموزش می بینند؛ در این پادگان دختران کرد عبور از مناطق صعب العبور، نفوذ به مواضع دشمن، کسب اطلاعات از نیروهای دشمن، نصب کمین و همچنین استفاده از انواع مختلف سلاح ها نظیر خمپاره اندازها و رگبارها را یاد می گیرند و پس از سپری کردن دوره آموزشی در قالب واحد پیشمرگه زنان کرد به مناطق عملیاتی اعزام می شوند. پادگان های مشابهی نیز در اربیل، راس العین، قمیشلی و سنجار به زنان کرد برای نبرد با داعش آموزش می‌دهد.
 
عکس‌های زیر که در رویترز و خبرگزاری فرانسه منتشر شده است زنان کردی را نشان می‌دهد که در پادگان‌های نظامی آموزش می‌بینند و آماده اعزام به خط مقدم هستند.
 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برای دیدن مجموعه تصاویر کیک‌های جشن تولد، تعدادی از الگوهای جذاب و زیبای کیک‌های تولد دخترانه و پسرانه خوشمزه و خوشگل همراه ما باشید...

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



 
 

تابحال در مورد شهرهای عجیب و غریب زیاد خوانده اید اما این گزارش مربوط می شود به رفتارهای عجیب شهروندان، رفتارهایی که باعث شده شهرشان معروف شود و به سر زبان ها بیفتد. در این ایمیل برایتان از شهر بی دخانیات و بی چراغ قرمز می گوییم و همچنین از شهرهای عجیب تری که گورستان، کوچه و گدا ندارند.


پاوه
شهری بی چراغ قرمز
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در شهرستان پاوه تا به حال هیچ راننده خودرو و هیچ عابر پیاده ای، پشت چراغ قرمز توقف نکرده است! البته اینطور هم نیست که این شهر بدون ترافیک باشد، ترافیک اینجا هم هست اما مشکلاتی باعث شده که در این شهر چراغ راهنمایی رانندگی نصب نشود. یکی از دلایل اصلی عدم نصب چراغ راهنمایی و رانندگی نبود زمین مسطح در تقاطع خیابان های این شهر است که آن هم به ویژگی خاص جغرافیایی این منطقه و شیب زیاد دامنه کوه های آن برمی گردد.

پاوه یک شهر کاملا پلکانی است. البته با وجود نبود چراغ قرمز، آمار تصادفات در این شهر بسیار اندک است چرا که نبود چراغ راهنما در این شهر باعث شده که مردم حق تقدم را به دقت رعایت کنند بطوریکه جای خالی چراغ های قرمز در این شهر حس نمی شود.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


درهمه جای دنیا تغییراتی رخ می دهد که گاهی بسیار بدیع و بی سابقه اند و سبک زندگی را تغییر می دهند؛در این مطلب به بررسی تصاویر دبی در 60 سال پیش تا الان می پردازیم:

dubai_60_years_01.jpg

 

dubai_60_years_02.jpg

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


درست شبیه آداب و رسوم مردم در کشورهای مختلف که تفاوت بسیاری با هم دارد، ذائقه‌ی آنها نیز با هم متفاوت است و تقریبا هر کشوری غذاهای مختص خود دارد که برای کشورهای دیگر گاهی عجیب یا حتی غیرقابل خوردن به نظر می‌رسد. در این مقاله به آشپزخانه‌های چندین شهر دنیا، از پاریس تا کیوتو سر می‌زنیم تا خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را پیدا کنیم.

 

تخم‌مرغ دودی ۵۵ درجه

تخم‌مرغ دودی

رستوران جان (Jann) در سنگاپور شهرت خود را مدیون آشپز فرانسوی‌اش جولیان لویر است. لویر همه‌ی منوهایش عالی و خوشمزه است، اما غذای معروفی به‌نام  55° smoked egg یا تخم‌مرغ دودی ۵۵ درجه دارد. گذشته از ظاهر هوس‌انگیز این خوراک، طعم به‌یاد ماندنی دارد که نام این رستوران را بر سر زبان انداخته است. سرآشپز جولیان تخم‌مرغ دودی را به‌مدت ۵۵ دقیقه در دمای ۶۴ درجه می‌پزد و در کنار سیب‌زمینی دودی، قارچ سیاه و سس کره قهوه‌ای فرانسوی یا کره فندق سرو می‌کند. این رستوران یکی از ۵۰ رستوران برتر آسیا است که در سال ۲۰۱۴ رتبه‌ی ۱۷ را از آن خود کرد. شک نکنید که جولیان سهم فراوانی در به‌دست آوردن این رتبه داشته است.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



در بزرگ‌ترین قاره‌ی جهان یعنی آسیا، تعداد بی‌شماری جاذبه‌ی گردشگری وجود دارد که ارزش دیدن دارند. هر کشور، ایالت و شهر، فرهنگ و زیبایی‌های خاص خود را دارد. در این مقاله با ۲۰ جاذبه‌ی گردشگری دیدنی در این قاره‌ی پهناور جهان آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

مرتفع‌ترین و پست‌ترین نقاط کره‌ی زمین در آسیا واقع هستند؛ کوه اورست با ۸۸۴۸ متر ارتفاع و دریای مرده با ارتفاع ۳۹۵ متر پایین‌تر از سطح دریا.

از میان ۱۰ ساختمان بلند جهان، ۹ نمونه‌ی آن در آسیا قرار دارند؛ اولین ساختمان برج خلیفه در دبی و دومین مورد، برج شانگهای.

قاره‌ی آسیا به دلیل داشتن وسعت و جمعیت زیاد، گنجینه‌های پنهانی از زیبایی را در خود جای داده‌است. این قاره ۳۰ درصد از سطح کره‌ی زمین و بیشترین خط ساحلی به طول ۶۲۸۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد. به دلیل این سطح وسیع و گسترده، آسیا دارای آب‌و‌هوای بسیار متنوعی است که انواع مختلف پوشش گیاهی را در اختیار دارد؛ از جنگل‌های سرسبز و رشته کوه‌های مرتفع هیمالیا گرفته تا بیابان‌های خشک و سواحل چشم‌نواز. پوشش گیاهی و جانوری بدیع این قاره، به زیبایی‌های طبیعی آن افزوده‌است.

در این مقاله، مجموعه‌ای از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا را گردآوری کرده‌ایم که ارزش یک بار دیدن را دارند.

 

معبد لانه‌ی ببر، بوتان

معبد لانه‌ی ببر ، بوتان
این صومعه که با نام پارو تاکشانگ (Paro Taktsang) نیز شناخته می‌شود، در کناره‌ی صخره‌ای بر بالای دره‌ی پارو (Paro) در کشور بوتان قرار دارد. برخی معتقدند که گورو پادماساموا (Guru Padmasambhava) سوار بر یک ببر ماده‌ی پرنده به این منطقه آمده و مذهب بودا را به این کشور معرفی کرده‌ است. در قرن هشتم گورو به مدت سه سال و سه ماه و سه هفته و سه روز و سه ساعت در این معبد به مراقبه پرداخته‌است. از آن جا که این صومعه‌ی مقدس، در ارتفاع سه هزار پایی دره‌ی پارو واقع شده‌، می‌توانید مناظر زیبای اطراف آن را تصور کنید. با وجود اینکه دامنه‌ها دارای شیب تند و خطرناکی هستند ولی دیدن زیبایی‌های این معبد، ارزش تلاش کردن و مواجه شدن با خطر را دارد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ليست صفحات

تعداد صفحات : 14


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری


درباره ما

    مجله اینترنتی فان روم
    مجله اینترنتی فان روم متفاوت ترین مجله تفریحی،خبری،آموزشی فارسی زبانان

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 315
    کل نظرات کل نظرات : 9
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    باردید دیروز باردید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.117.183.252
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :



چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    سطح مطالب مجله اینترنتی فان روم را چگونه می بینید؟

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله اینترنتی فان روم و آدرس www.funroom.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




امکانات جانبی